عربستان خبر دیدار ولیعهد با نتانیاهو را رد کرد

© AP Photo / Hassan Ammarمحمد بن سلمان ولیعهد عربستان
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی اطلاعات مربوط به مقدمات دیدار ولیعهد با نتانیاهو را تکذیب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، امیر فیصل بن فرهان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز پنجشنبه گزارشات رسانه ها درباره ملاقات بین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را تکذیب کرد.

تمایل عربستان به برقراری روابط با اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
تمایل عربستان به برقراری روابط با اسرائیل

پیش از این، رسانه های عربی گزارش داده بودند که ریاض به دنبال برقراری روابط رسمی با اسرائیل است و هم اکنون در حال تهیه جلساتی در واشنگتن بین نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است ، جایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا نیز در آن حضور خواهد داشت.

وزیر امور خارجه به العرب گفت: «اطلاعات مربوط به آمادگی دیدار سیاستمداران سعودی و اسرائیلی صحت ندارد، عربستان سعودی طرفدار فلسطینیان است، ما هیچ گونه ارتباطی با اسرائیل نداریم و سیاست عربستان سعودی در مورد مسئله فلسطین غیرقابل توصیف است. روابط کشورهای عربی با اسرائیل به راه حل بستگی دارد که آنها باید هر دو طرف موافق هستند».

با این حال، وی خاطرنشان كرد كه پادشاهی از هرگونه تلاش برای حل مسئله فلسطین استقبال می كند. پیش از این ، عربستان سعودی از تلاش های ایالات متحده برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل پس از به اصطلاح "معامله قرن" که در پایان جنوری ارائه شد، استقبال کرد. جایی که از فلسطینی ها برای ایجاد یک کشور مستقل دعوت شده است، اما بدون حق داشتن اردو و دفاع از سرحدات خود و همچنین بدون بیت المقدس، که مطابق با این برنامه، فقط پایتخت اسرائیل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала