لغو توافق های نظامی بین فلیپین و امریکا

© AFP 2023 / Ted Aljibeاردوی فلیپین
اردوی فلیپین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکنون فلیپین می تواند خودمختار توانایی دفاعی خود و امکان ائتلاف را توسعه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کارن لم و مارتین پتی در رویترز اظهار داشته اند که نظامیان فیلیپین از تصمیم رئیس جمهور رودریگو دوترت برای لغو توافقات نظامی با امریکا حمایت کرده گفتند که اکنون کشور شان می تواند توانایی دفاعی خود و امکان ائتلاف خود را توسعه دهد.

Президент Филиппин Родриго Дутерте на саммите АСЕАН в Лаосе - اسپوتنیک افغانستان
فلیپین برادر کوچک امریکا نیست که از وی اطاعت کند

، جنرال فلیمون سانتوس قوماندان قوای مسلح فلیپین، از لغو "موافقتنامه دیدارهای نظامی"، منعقد شده بین ایالات متحده و فیلیپین در سال 1998، حمایت کرد.

جنرال سانتوس خاطرنشان کرد: «لغو توافق نامه به این کشور، امکان آنرا میسر می سازدتا همکاری با استرالیا، جاپان، چین را تقویت و برنامه نوسازی را گسترش دهیم».

تصمیم دوترت تعجب آور نبود. به گفته کارشناسان 'این روند با فرومایه استعمار' و احساسات ضد امریکایی در کشور ارتباط دارد. دوترت تسلیم شدن به حاكم استعماری پیشین را توهین می داند.

فیلیپین قبلاً پایگاههای نظامی امریکا را تعطیل کرده بود. با این همه، آنها نمی توانند به تنهایی با مشکلات داخلی مقابله کنند، از مرزهای خود دفاع نمایند و با تروریسم مبارزه کنند.  بنابراین آنها مجبور بودند دوباره از ایالات متحده کمک بخواهند. در نتیجه 'توافق نامه در مورد بازدیدهای نظامی' به امضا رسید كه امكان اعزام نیروهای مسلح امریكا در فیلیپین، آموزش و مساعدت نظامی- تخنیکی به اردوی فیلیپین را فراهم می كند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала