وزارت دفاع چین در پی اتهام سرقت سایبری به امریکا اعتراض کرد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع چین در پی اتهام سرقت سایبری به امریکا اعتراض کرد
وزارت دفاع چین در پی اتهام سرقت سایبری به امریکا اعتراض کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع چین، در رابطه به اتهام سرقت سایبری به چهار عضو «ارتش آزادی‌بخش خلق چین» به امریکا اعتراض کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی چین در رابطه به اتهام سرقت سایبری به چهار عضو «ارتش آزادی‌بخش خلق چین» به امریکا اعتراض کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ملی چین آمده است: چنین اقدامات طرف امریکایی هیچ مبنای واقعی ندارند، این کاملاً یک عمل قدرت طلبی و آزار و اذیت قضایی است، چین در این رابطه ابراز اعتراض و محکومیت شدید می‌کند.

چین و روسیه؛ مهم‌ترین تهدیدات برای امریکا در بودجه سال ۲۰۲۱ کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
چین و روسیه؛ مهم‌ترین تهدیدات برای امریکا در بودجه سال ۲۰۲۱ کاخ سفید

یادآور می‌شویم که چین طرفدار پروپا قرص امنیت سایبری بین‌المللی است. دولت این کشور همیشه مطابق قانون با همه اشکال جرایم سایبری مخالف بوده و مخالف است و ارتش کشو هیچ وقت در سرقت سایبری اطلاعات محرمانه شرکت نکرده است.

بیانیه می‌افزاید که مدت‌هاست که امریکا و مقامات ذیربط با نقض قوانین بین‌الملل و هنجارهای اساسی روباط بین‎‎الملل، سرقت‌های سایبری در مقیاس بزرگ، سازمان یافته و غیر قابل تفکیک، جاسوسی و نظارت بر دولت های خارجی، شرکت‌ها و افراد را انجام می‌دهند.

اشاره شده است که امریکا تاکنون هیچ توضیحی در رابطه با حوادث با ویکی لیکس و پرونده ادوارد اسنودن به جامعه بین‌المللی نداده است.

پیشتر، ویلیام بار، وزیر دادگستری ایالات متحده امریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که چهار هکر چینی به خواست دولت این کشور اطلاعات مربوط به 150 میلیون شهروند امریکا را به‌سرقت برده‌اند.

به گفته وی، هکرها در این سرقت گسترده که در سال 2017 انجام شده است، علاوه بر نام، تاریخ تولد و آدرس کاربران، به شماره‌های تامین اجتماعی و شماره گواهینامه رانندگی حداقل 10 میلیون امریکایی نیز دست یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала