ویروس کرونا تا چند روز روی اشیا زنده می‌ماند؟

© REUTERS / Twitter / @DAXA_TWویروس کرونا تا چند روز روی اشیا زنده می‌ماند؟
ویروس کرونا تا چند روز روی اشیا زنده می‌ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان با انجام تحقیقات، اعلام کرده اند که نوع جدید ویروس کرونا در طول یک هفته و حتی بیشتر می‌تواند روی اشیا فعال باقی بماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Journal of Hospital Infection، دانشنمدان آلمانی با بررسی و تحلیل نتایج 22 تحقیق، به این نتیجه رسیده اند که نوع جدید ویروس کرونا (COVID-19) در دمای اتاق روی فلزات، شیشه و یا پلاستیک الی 9 روز، فعال باقی می‌ماند.

دانشمندان گفته اند: "در حال حاضر حتی معلوم نیست که آیا ممکن است انسان از طریق لمس اشیایی که روی آن ویروس COVID-19 قرار دارد، و سپس لمس دهن، بینی و یا چشم‌ها، به این ویروس مبتلا شود، یا خیر".

ویروس کرونا بازار الماس را فرو ریخت - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا بازار الماس را فرو ریخت

 دانشمندان به این باور اند که 9 روز، بیشترین مدتی است که ویروس کرونا زنده مانده می‌تواند. ویروس‌های کرونا روی اشیای مختلف چون، المونیم، چوب، کاغذ، پلاستیک و شیشه بطور اوسط چهار الی پنج روز زنده مانده می‌توانند.

گیونتر کامپف، پروفیسور شفاخانه دانشگاه گرایفسوالد که این تحقیقات را انجام داده است، می‌گوید: دمای پایین و رطوبت زیاد، مدت زندگی آنها را افزایش می‌دهد".

دانشمندان توصیه کرده اند که برای کاهش توسعه ویروس کرونا باید سطوح مختلف با مواد موثر در مبارزه با ویروس‌های "سارس" و "مرس" ضد عفونی شوند.

به گفته دانشمندان، شستن دست‌ها و پاک‌کردن و ضدعفونی کردن اشیایی که با آن بیماران سر و کار دارند، حتمی می‌باشد.

کامپف توضیح داد: "مثلا در شفاخانه‌ها، دستگیرهای دروازه‌ها و همچنان دکمه‌های تماس، الماری‌ها، تخت‌ها و دیگر اشیای دیگر فلزی و پلاستیکی که در نزدیکی بیماران قرار دارند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала