Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دلیل علاقه بارسا به رئالی های سابق چیست؟

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر بارسلونا
بارسلونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بسیاری از گزینه های اخیر بارسلونا برای اضافه شدن به ترکیب این تیم، سابقه حضور در جمع بازیکنان رقیب سنتی رئال مادرید را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مارکا، مصدومیت سنگین عثمان دمبله از ناحیه عضله همسترینگ و عمل جراحی که منجر به پایان یافتن فصل برای او شد، جذب گزینه ای تهاجمی برای بارسلونا را وارد مرحله تازه ای کرده است.

پس از مصدومیت و جراحی لوئیس سوارز در اوایل ماه جنوری، مسئولان باشگاه بارسلونا در روزهای باقی مانده پنجره نقل و انتقالاتی به دنبال جذب مهاجم بودند، اما نه تنها هیچ مهاجم تازه ای وارد نیوکمپ نشد بلکه گزینه ای مثل کارلس پرز نیز باشگاه را ترک کرد. 

در تمام این مدت کیکه ستین امیدوار به بازگشت عثمان دمبله ماند، از دیدن پیشرفت او در تمرینات اشک ریخت و بازگشت وینگر 22 ساله فرانسوی  به میادین را به یک خرید زمستانی تشبیه کرد. اما در نخستین روزهای ماه فبروری و چند ساعت پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا، عضله همسترینگ پای چپ دمبله به شکل کامل پاره شد تا تمامی آرزوهای ستین نیز نقش بر آب شود. 

دمبله روز سه شنبه پای خود را به تیغ جراحان سپرد و با اعلام رسمی بارسلونا، 6 ماه آتی را خارج از میادین سپری خواهد کرد تا به این ترتیب ادامه فصل و البته یورو 2020 را از دست داده باشد. با توجه به مصدومیت دمبله و حذف کامل نام او از فهرست آبی اناری ها تا پایان فصل، بارسلونا اکنون می‌تواند با کسب مجوز از اتحادیه سلطنتی فوتبال اسپانیا (RFEF) از تیم های اسپانیایی یک بازیکن جانشین جذب کند. 

این بند ویژه، تلاش های بارسلونا برای جذب یک شماره 9 را وارد مرحله تازه ای کرده اما نکته جالب آن است که مطابق معمول، باز هم در فهرست خرید آبی اناری ها نام بازیکنانی به چشم می‌خورد که سابقه حضور در رئال مادرید را دارند.

یک سال قبل و دقیقا در چنین روزهایی (جنوری 2019) بود که بارسلونا برای جذب آلوارو موراتا مهاجم پیشین رئال مادرید با چلسی وارد مذاکره شد، اما این توافق هرگز به سرانجام نرسید، موراتا با قرارداد قرضی 18 ماهه ای به اتلتیکومادرید پیوست و البته بعد از 6 ماه هم دائمی شد. البته بارسلونا هم بیکار ننشست و به جای موراتا، یکی از عجیب ترین خریدهای تاریخش را انجام داد: کوین پرینس بواتنگ!

در جنوری 2020، بارسلونا تمام انرژی و وقت خود را صرف متقاعد کردن والنسیا برای جدایی رودریگو مورنو کرد؛ ملی پوش اسپانیایی که در سال های 2009 و 2010 برای تیم های سوم و دوم رئال مادرید به میدان رفته بود. در شرایطی که والنسیا شرط جدایی را دریافت 60 میلیون یورو عنوان کرده بود، بارسلونا به هر دری زد تا از پرداخت این رقم سر باز زند.

یک روز گزینه معاوضه مورنو با نلسون سمدو مطرح شد و روز بعد، صحبت از حرکتی عجیب به میان آمد؛ بارسلونا برونو فرناندز را جذب کند، تا پایان فصل به والنسیا قرض دهد و در ازای آن، رودریگو را تا پایان فصل به خدمت گیرد! والنسیا اما راضی نشد و مهاجم اسپانیا در جام جهانی 2018 در مستایا ماندنی شد.

دو مهاجم دیگری که در این پنجره نقل و انتقالاتی به بارسلونا لینک شده اند هم سابقه حضور در رئال مادرید را دارند؛ آنخل رودریگز (ختافه) در سال 2007 و در زمانی که در تنریف حضور داشته، مدتی برای رئال مادرید کاستیا به میدان رفته و ویلیان ژوزه (رئال سوسیه‌داد) نیز در سال 2014 برای رئال مادرید کاستیا به میدان رفته است؛ او حتی سابقه پوشیدن پیراهن رئال مادرید در لالیگا و در یک بازی مقابل سلتاویگو را دارد.

در بین تمامی چهره های یاد شده، به نظر می‌رسد که ویلیان ژوزه فاصله کمتری با نیوکمپ داشته باشد. ژوزه در تمام جنوری به انتقالی لیگ برتری و یکی از باشگاه های تاتنهام و وستهم یونایتد لینک می‌شد و البته ژوزه نیز در پایان پنجره نقل و انتقالاتی، به دلیل تلاش هایش برای خروج از سن سباستین از طرفداران سوسیه‌داد عذرخواهی کرد. 

البته این عذرخواهی چندان هم مورد قبول ایمانول آلگواسیل نبوده و با ظهور پدیده ای به نام آلکساندر ایساک، ژوزه جایگاه خود در ترکیب سوسیه‌داد را از دست داده تا در چنین شرایطی خروج او محتمل به نظر برسد. 

یکی از بهترین مهاجمان خریداری شده در تاریخ بارسلونا، ساموئل اتوئو است که زمانی از رئال مادرید طرد شد و سپس در مایورکا و بارسلونا ارزش های خود را به مدیران کهکشانی ها نشان داد. جذب بازیکنانی که در گذشته ولو به شکلی کوتاه پیراهن رئال را به تن کرده اند، در گذشته اتفاقی عجیب به نظر می‌رسید، اما نیاز محسوس بارسلونا به جذب مهاجم، گزینه های آن ها را از همیشه محدودتر کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала