برکناری بلندپایه ترین مقام کانون شیوع ویروس کرونا در چین

© REUTERS / China Dailyبرکناری بلندپایه ترین مقام کانون شیوع ویروس کرونا در چین
برکناری بلندپایه ترین مقام کانون شیوع ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیانگ چایو لیانگ، دبیر حزب حاکم ولایت هوبئی، کانون شیوع ویروس کرونا در مرکز چین به دستور مقام های ارشد این کشور و به دنبال انتقادهای گسترده مردمی از نحوه برخورد مسوولان ولایت با این ویروس، برکنار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شینهوا، اینگ یونگ 61 ساله از مشاوران و یاران بسیار نزدیک شی جین پینگ، رییس جمهور چین و شهردار پیشین شانگهای، دبیری حزبی ولایت هوبئی را که بلندپایه ترین مقام این منطقه محسوب می‌شود، برعهده گرفته است.

مایوگوا چیانگ، رهبر حزب حاکم در شهر ووهان اولین منطقه شیوع کرونا و مرکز ولایت هوبئی چین نیز شغلش را از دست داد و وانگ جونگ لین 57 ساله دبیر حزب شهر جینان مرکز ولایت شاندونگ در شرق چین جانشین وی شده است.

چین: محدویت‌های مسافرتی به دلیل کرونا به این کشور را لغو کنید - اسپوتنیک افغانستان
چین: محدویت‌های مسافرتی به دلیل کرونا به این کشور را لغو کنید

این افراد تازه ترین قربانیان ویروس کرونا هستند که نزدیک به 60 هزار نفر را در این ولایت مبتلا کرده و جان 1300 نفر را در این منطقه مرکزی چین گرفته است.

از ابتدای شروع این بیماری اطلاعات به صورت بسیار محدود در اختیار مردم و مسوولان نقاط دیگر قرار گرفت و انتقادهای مردمی فراوانی از مسوولان ولایت هوبئی به دنبال داشته است.

درحالی که شیوع ویروس کرونا در پایان سال 2019 میلادی به عنوان یک ویروس مرموز مطرح و یکی از داکتران شهر ووهان نسبت به خطر آن هشدار داده بود، اما مسوولان ولایت هوبئی از ارایه اطلاعات دقیق در این باره خودداری کردند و همین باعث شد تا چین برای پیشگیری سریع از بیماری با مشکلات بیشتری مواجه شود.

پس از انتشار اطلاعات دقیق تر و با فرمان شی جین پینگ، رییس جمهوری خلق چین تدابیر بسیار قوی پیشگیری از شیوع بیماری در این ولایت و 80 شهر در 20 ولایت دیگر به اجرا گذاشته شد که بتدریج نتایج مثبت آن نمودار می‌شود.

رییس جمهور چین دیروز (چهارشنبه) گفت که در بیشتر نقاط این کشور ویروس کرونا کنترل شده و وقت از سرگیری عادی فعالیت های تجاری و زندگی معمول است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала