قوای کوماندوی بحری امریکا داخل خلیج فارس شد

© Photo / U.S. Navy/ Matt Brownقوای بحری امریکا
قوای بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروپ کوماندو بحری با کندک پیاده بحری امریکا داخل خلیج فارس شدند.

به گزارش اسپوتنیک، قوای بحری اپراتیفی امریکا در خلیج فارس متشکل از کشتی طیاره بردار کوماندو (Bataan LHD-5)، کشتی هلیکوپتر بردار کوماندو (New York LPD-21) و ترانسپورت کوماندو (Oak Hill (LSD-51 با 2500 سرباز بحری می باشد.

این گروپ توسط کشتی راکت بردار (Carney DDG-64) مجهز با دستگاه های دافع راکت ها Aegis و همچنان کشتی حمایتی (USNS William McLean) حمایت می گردد.

تطبیقات مشترک نظامی عربستان با امریکا در خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
تطبیقات مشترک نظامی عربستان با امریکا در خلیج فارس

Greg Leland قوماندان کشتی کوماندو امریکا اظها داشته است: "عبور ما از نقطه مهم مانند تنکه هرمز و حضور دایمی در این منظقه، نقش مهم را در حمایت از navigation آزاد بازی می نماید که به نوبه خود کلید امنیت و ثبات در منطقه می باشد".

در پیام ذکر شده است که گروه حملاتی و 26 کندک اعزامی بحری امریکا در منطقه، با 5 کشتی اوپرتیفی عملیاتی در ساحه مسؤلیت قوای 5 اوپراتیفی برای تامین امنیت در خلیج فارس استخدام شده است. یکی از وظایف این نیروها، حمایت از شرکا و متحدین امریکا در بحر برای شنا آزاد کشتی های تجارتی می باشد.

فعلاً، در خلیج عمان نیز یک گروه ضربتی هوائی قوای بحری ایالات متحده وجود دارد که توسط کشتی اتمی USS Harry Truman (CVN-75) هدایت می شود. برعلاوۀ کشتی طیاره بردار، کشتی راکتبردار USS Normandy و همچنین چندین کشتی دیگر نیز در این منطقه ماموریت دارند.

قابل ذکر است که پایگاه مستقر در دیگو گارسیا، خارج از ساحه انداخت راکت های ایران قرار دارد. برعلاوه، طیارات بمب افکن سنگین امریکا مستقر در این جزیره می توانند بدون ورود به منطقه دفاع هوایی، با پرتاب راکت های دوربرد تمام قلمرو ایران را هدف قرار دهند.

اکنون، طیارات بمب افکن B-52H Stratofortress بطور منظم ساعت ها گزمه هوائی را در منطقه خلیج عمان در جنوب ایران انجام می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала