رای الیوم: شب که شرق نزدیک را تغییر داد

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader رای الیوم: شب که شرق نزدیک را تغییر داد
رای الیوم: شب که شرق نزدیک را تغییر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیلم اسرائیلی با استناد به منابع ارشد در واشنگتن و تل ابیب جزئیات قبلاً نامعلوم عملیات نابودسازی قاسم سلیمانی را فاش می کند. معلوم شد که سیا یک و نیم سال قبل برنامه ای را آماده می کرد و در طی تمرینات شش بار جنرال ایرانی را "کشته بود". جزئیات اختصاصی تحقیقات - در مقاله "رای الیوم" ارایه شده اند.

به زودی پس از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده قطعه «القدس» لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدراعظم اسرائیل با عجله هرگونه ارتباط بین اسرائیل و عملیات اصلی مار - امریکا را رد کرد. به گزارش رسانه های یهودی، با استناد به منابع آگاه اسرائیلی، در تاریخ 6 جنوری، یعنی سه روز پس از ترور جنرال ایرانی، کابینه نظامی-سیاسی دولتی جلسه‌ای را برای بررسی پیامدهای این رویداد برگزار کرد.

رسانه های اسرائیلی که سرویس سانسور نظامی از نزدیک بر آنها نظارت می کرد، تنها با استناد همین منابع، گزارش دادند که جلسه کابینه درباره عواقب قتل سلیمانی پایان یافت. آنها چیزی را که در این جلسه رخ داد، نشان ندادند، در حالی که کانال «13 اسرائیل» با نقل از وزرای حاضر در جلسه گفت: طبق گفته بنیامین نتانیاهو، قتل سلیمانی عمل کاملاً امریکایی بود که در آن اسرائیلی ها شرکت نداشتند. وی وزرا را از هرگونه اعلامیه راجع به این جنایتی وحشیانه توسط امریکایی ها علیه دو رهبر - سلیمانی و المهندس - منع کرد.

ایرانی‌ها بیرق‌های امریکا، اسرائيل و بریتانیا را آتش زدند - اسپوتنیک افغانستان
"مرگ بر امریکا": تظاهرات در ایران پس از قتل جنرال قاسم سلیمانی به روایت تصویر

میخواهیم یاداوری نمائیم که صبح روز 3 جنوری وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای «القدس» لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون رئیس کل نیروهای الحشد الشعبی، ابو مهدی المهندیس و همچنین تعدادی از همکارانشان در نتیجه حمله هوایی در نزدیکی میدان هوایی بین المللی بغداد خبر داد.

این سوال بدون جواب مانده که آیا مقامات اشغالگر اسرائیل در این قتل کثیف نقش داشتند؟ در واقع، همانطور که می دانیم، اتحاد استراتژیک بین ایالات متحده و دولت یهود یکی از قویترین اتحادیه های امریکایی از زمان است، وقتیکه واشنگتن بازی نمودن نقش مدافع این نهاد که در شرق نزدیک در سال 1948 بر روی قربانیان فلسطینی و دیگر اقوام عرب ایجاد شد، آغاز نمود. این فجیع ترین جنایت در تاریخ است.

علیرغم محرم بودن دخالت اسرائیل در این قتل وحشیانه، کارپوریشن دولتی نشرات رادیوتلویزیونی دولتی «کان» در روز سه شنبه فیلم مستند «زمان حقیقت» که به عملیات امریکا درباره از بین بردن جنرال سلیمانی و المهندس وقف شده بود، منتشر کرد. به گفته اساف لیبرمن (Asaf Liberman)، مجری تلویزیون اسرائیل که در خلال برنامه مهم خبری در کانال اظهار نموده، این فیلم - تحقیقاتی جزئیات قبلاً نامعلوم راجع به آنچه اتفاق افتاده، فاش می کند. وی اظهار داشت: کار روی این فیلم مدتی طول کشید و براساس اطلاعاتی منابع ارشد وزارت دفاع امریکا تهیه شده است. علاوه بر این، موصوف اظهار داشت که وی بر سرویس های امنیتی اسرائیلی استناد میکند - اما وی آنها را افشا نکرد.

سناتور روسی: امریکا منتظر انتقام ایران بخاطر قتل جنرال سلیمانی باشد - اسپوتنیک افغانستان
سناتور روسی: امریکا منتظر انتقام ایران بخاطر قتل جنرال سلیمانی باشد

مجری در پاسخ به سوالات در خلال برنامه خبری اصلی «کانال کان»، گفت: طبق اطلاعات دریافت شده توسط خبرنگاران کانال از منابع اطلاعاتی مختلف، تصمیم قتل جنرال سلیمانی، مهمترین سیاستمدار شرق نزدیک در سالهای اخیر، توسط سیا گرفته شده است. یک و نیم سال پیش خاطرنشان شده بود که افراد مسوول این عملیات در طی تمرینات شش بار سلیمانی را کشته اند. خود این عملیات که با موفقیت منجر شد، شرق نزدیک را در شب 2 و 3 جنوری تغییر داد.

مراسم وداع با جنرال سلیمانی در ایران به روایت تصویر - اسپوتنیک افغانستان
مراسم وداع با جنرال سلیمانی در ایران به روایت تصویر

علاوه بر این، مجری برنامه اثنای سخنان خود خاطرنشان كرد كه جنرال سلیمانی یكی از مهمترین شخصیت های سیاسی و نظامی در منطقه شرق نزدیک بود. وی تا حدودی ردپای خود را بجا گذاشت و تا حدی نقشه جدید شرق نزدیک را از زمان آغاز مداخله ایران در بحران سوریه به درخواست حکومت دمشق تعیین كرد. در این زمینه، خاطرنشان می شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی علی خامنه ای در سپتامبر سال 2011 از آغاز جهاد در کنار دولت سوریه خبر داد. در پایان، مجری برنامه گفت: این فیلم که دو روز پیش نمایش داده شد، به سوال دخالت اسرائیل در این قتل پاسخ رضایت بخش خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала