واکنش هوآوی به اتهامات جدید وزارت عدلیه آمریکا

© AP Photo / Andy WongHuawei Logo
Huawei Logo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت چینی هوآوی اتهامات جدیدی را که وزارت عدلیه آمریکا علیه این شرکت وارد نموده است ، پیگرد سیاسی عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت فناوری چینی هوآوی؛ با نشر بیانیه‌ای در وبسایت این شرکت، اتهامات وارده از سوی وزارت عدلیه ایالات متحده علیه خود را اذیت و پیگرد سیاسی نامیده است.

دربیانیه‌ای این شرکت گفته می‌شود که "مدتهاست که مقامات آمریکایی از قدرت تمام کشور برای تعقیب این شرکت خصوصی استفاده نموده است. آنها به هر وسیله‌ای (قانونگذاری، اداری  قانونی و دیپلماتیک) برای تحت فشار دادن این شرکت متوسل شده اند.

وزارت عدلیه امریکا دوباره شرکت هوآوی را متهم به دزدی اسرار تجاری این کشور کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت عدلیه امریکا دوباره شرکت هوآوی را متهم به دزدی اسرار تجاری این کشور کرد

 در گزارش این شرکت همچنین آمده است که این اتهامات بیانگر"چیز جدیدی" نیست و همه آنها بر اساس پرونده های مدنی فراهم شده که قبلاً به نفع هوآوی حل شده است ، اما وزارت عدلیه ایالات متحده اکنون قصد دارد  این پرونده ها را شامل پرونده های جنایی کند.

هواوی می‌گوید که دارای فناوری‌های بسیار پیشرفته و با قیمت مناسبت برای نسل پنجم اینترنتی است و مایل به همکاری با دیگر کشورهای دنیاست اما آمریکا همچنان این شرکت را آلت دست دولت چین برای جاسوسی از دیگر کشورها می‌داند.

دادگاه فدرال بروکلین که پیشتر شرکت فناوری چینی هوآوی را به تقلب بانکی متهم کرده بود، اتهام دیگری علیه این شرکت و چهار زیرمجموعه رسمی و غیررسمی آن در آمریکا مطرح کرد.

براساس خبرنامه‌ای که پنجشنبه (13فبروری) در تارنمای رسمی وزارت عدلیه آمریکا منتشر شد، این شرکت‌ها به توطئه برای سرقت اسرار تجاری شرکت‌های آمریکایی از طریق تقلب و فریب متهم شده‌اند.

دادستان‌های آمریکایی همچنین در این پرونده هواوی را متهم به همکاری و فعالیت در کشورهای تحت تحریم آمریکا، اتحادیه اروپا یا سازمان ملل همچون ایران و کوریای شمالی کردند.

طرح این اتهام جدید در حالی  مطرح شده است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا فشار فزاینده‌ای را علیه شرکت‌های فناوری چینی به ویژه هوآوی اعمال می‌کند.

دولت ترامپ در تلاش است که شرکت هوآوی را از مشارکت در طراحی و اجرای شبکه موبایلی نسل پنجم در اروپا و آمریکا خارج کند.

واشنگتن مدعی است که این شرکت با دولت چین ارتباط دارد و اطلاعات حساس دیگر کشورها را در اختیار پکن قرار می‌دهد؛ اما شرکت هواوی و دولت چین چنین اتهامی را به شدت رد می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала