ارتش ترکیه مسیر استراتژیک را در سوریه مسدود می کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش ترکیه مسیر استراتژیک را در سوریه مسدود می کند
ارتش ترکیه مسیر استراتژیک را در سوریه مسدود می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بزرگ راه M-5 که سالهای زیاد به دست گروه‌های مخالف بود و تازه در کنترول نیروه‌های سوریه آمده است، توسط ترکیه این مسیر مسدود خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، برای نخستین بار در طی سالیان متمادی، ارتش سوریه در جریان ضدحملات در شمال این کشور موفق به کنترول کامل بزرگراه مهم ام-5 دمشق - حلب شد، با این حال، پست های مشاهده ترکیه که در شهر ادلب واقع شده اند عبور از آن را مسدود می کنند.
پس از آزادسازی شهرهای خان شیخون و معره نعمان به تاریخ 5 جنوری شهر سراقب که نزدیکترین بزرگراه مهم استراتژیک ام-5 دمشق-حلب، با عبور از سوریه از شمال به جنوب، آزاد شد. اکنون مردم سوریه می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

دفع حملات موشکی بر دمشق توسط پدافند هوایی سوریه+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
دفع حملات موشکی بر دمشق توسط پدافند هوایی سوریه+ویدیو

در عین حال یکی از ساکنان این شهر می‌گوید:"برای اولین بار در سال های طولانی، جاده امن شده است. من به حلب می روم، در آنجا بسته‌گان من هستند رسیدن به آنجا بسیار دشوار بود، به همین دلیل به ندرت خانواده ام را می دیدم، اکنون مشکلی نیست. این یک خوشبختی بزرگ برای ما است."
با این حال، پس از خان شیخون، موترهای مجبور هستند که مسیر خود را تغیر داده و یک مسیر انحرافی در چند کیلومتری مزارع ایجاد کنند، زیرا دو پست ارتش ترکیه در جلو وجود دارد که یک بخش از جاده را حدوداً یک کیلومتر مسدود کرده و این موضوع را با اهداف ایمنی توضیح می دهد. و فقط موترهای نظامی سوریه می‌توانند از این راه عبور کنند.
با وجود اینکه دمشق به ترک‌ها اجازه رسمی نداده است، پست های ترکی بیش از یک سال است که آنجا را کنترول می‌کنند و ارتش سوریه محدودیت نشان می دهد و آن را تشدید نمی کند.
براساس توافق سال 2017 میلادی میان روسیه، ترکیه و ایران به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.
سه منطقه در سال 2018 میلادی به کنترول ارتش سوریه درآمد اما منطقه چهارم که ادلب ولایتی در شمال غربی سوریه و مناطقی همچون لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه قرار دارد و گفته می‌شود کنترول این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره* قرار دارد.
اواخر تابستان سال 2018 میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌ کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала