امریکایی‌ها به زودی افغانستان ترک خواهند کرد

© Photo / Александр Натрускин / Александр Натрускинامریکایی‌ها به زودی افغانستان ترک خواهند کرد
امریکایی‌ها به زودی افغانستان ترک خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور این جنرال ارتش، امریکا‌یی‌ها به اندازه کافی ضرر و زیان دیده اند، زمان آن فرا رسیده است که افغانستان ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو تروبنیکوف، جنرال ارتش، معاون رئیس جمهور روسیه در امور خارجه و سفیر پیشین روسیه در هند می گوید که ایالات متحده در آینده نزدیک افغانستان ترک خواهد کرد.

ترامپ: امضای توافق صلح با گروه طالبان افغانستان نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امضای توافق صلح با گروه طالبان افغانستان نزدیک است

این در حالی است مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا، روز گذشته گفته بود که با گروه طالبان بر سرکاهش خشونت‌ها، برای هفت روز توافق کرده است.

همچنین، مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا افزود که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا دستور داده است که مذاکرات ادامه یابد، واشنگتن انتظار دارد که با کاهش خشونت‌ها، گفتگوهای بین‌الافغانی آغاز شود.

به گفته آقای تروبنیکوف: "از نظر من امریکایی‌ها به زودی افغانستان ترک خواهد کرد، زیرا آنها به اندازه کافی ضرر و زیان زیادی متحمل می شوند و خواهند شد تا زمانیکه خارج نشوند، آنها احتمالا در چند پایگاه خواهند ماند، ولی زمان آن فرا رسیده است که ترک کنند".

از دیدگاه این جنرال روسی، مذاکرات ادامه خواهد داشت: "آنها حتی به نوع تصمیم می گیرند، اما مذاکرات بدون دولت افغانستان؟، این سوال بزرگی است، دولت افغانستان اعتراض خواهد کرد، طلبان به این گفتگو ها هیچ ارزش قائل نیستند".

این در حالی است که رییس جمهور ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، که امریکا به امضای توافق صلح با گروه طالبان افغانستان «خیلی نزدیک» شده، اما این حتما به معنای دستیابی به توافق نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала