تعرض شدید نیروهای سوریه به ادلب ادامه دارد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyتعرض شدید نیروهای سوریه
تعرض شدید نیروهای سوریه   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای مسلح سوریه علل الرغم فشار و تهدید ترکیه به سه کیلومتری شهر «الارتاب» رسیده است.

اسپوتنیک به نقل از العالم، اردوی سوریه در جدیدترین پیشروی خود در غرب ولایت ادلب، با آزادی چند منطقه دیگر به سه کیلومتری شهر «الارتاب» رسید.
به گزارش مرکز موسوم به ناظرین حقوق بشر سوریه، نیروهای اردوی سوریه با حمایت هوایی روسیه و قوای سنگین توپچی توانستند بر مناطق «اورم الصغری»، «ریف المهندسین»، «دوار الصومعه» و «لوای 46» تسلط یابند و خود را به سه کیلومتری شهر «الارتاب» برسانند.

پیشروی ارتش سوریه به سمت شمال تل کراتین در ریف ادلب - اسپوتنیک افغانستان
پیشروی ارتش سوریه به سمت شمال تل کراتین در ریف ادلب

تروریستها در سال 2012 برای تسلط بر لوأ 46 اردوی سوریه، در یک حمله غافلگیرانه 150 سرباز اردوی سوریه را به قتل رسانده بودند.

مواضع تروریست‌ها از شب گذشته در اطراف شهر «الارتاب» به شدت بمباران شده و حمایت نیروهای توپچی ارتش سوریه نیز ادامه دارد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که ارتش سوریه توانسته بر شهر الارتاب تسلط آتش‌باری داشته باشد و مسیر امدادی تروریستها از سمت شمال شرق را مسدود کند.

به نوشته ناظرین حقوق بشر سوریه، اردو و نیروهای مقاومت سوریه در دو هفته گذشته توانسته‌اند 74 منطقه را در جنوب و غرب ولایت ادلب به کنترل خود در آورند.

اردوی سوریه از یک ماه پیش عملیات‌های نظامی خود علیه تروریست‌ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب آغاز کرده و توانسته طی این مدت کوتاه، 600 کیلومتر مربع را به همراه شاهراه حلب دمشق آزاد و پاکسازی کند.

 قابل ذکر است که جنگ های داخلی به کمک کشور های غربی و عربی در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس گزراشات سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژینو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتامبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала