چین 11.5 ملیارد دالر برای مبارزه با ویرووس کرونا اختصاص داد

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN چین 11.5 ملیارد دالر برای مبارزه با ویرووس کرونا اختصاص داد
چین 11.5 ملیارد دالر برای مبارزه با ویرووس کرونا اختصاص داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین پس از افزایش چشمگیر قربانیان و مبتلایان ویروس، برای جلوگیری از این مرض یازده ملیارد دالر را اختصاص داد.

به گزارش اسپوتنیک، اوو وانخان، معاون وزیر ملیه چین، امروز جمعه تاریخ 14 فبروری در کنفرانس خبری اعلام کرده است که دولت چین پس از افزایش چشمگیر قربانیان و مبتلایان ویروس، برای جلوگیری از مرض 11.5 ملیارد دالر را اختصاص داد.
وانخان، با بیان اینکه مسئولان در نظر دارند که بیشتر بودجه لازم برای مبارزه با بیماری همه گیر را افزایش دهند و تأکید کرد که در همه سطوح ابلاغیه ای به آنها داده می شود که در مرحله اول باید آنها برای حفظ امنیت زندگی و سلامت مردم توجه کنند. وی گفت:"کار کنید و تمام نگرشهای سیاسی را انجام دهید."
وی تصریح کرد: لازم است اطمینان حاصل شود که مشکلات مالی در تأمین مراقبت های پزشکی و اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترل شیوع بیماری تأثیر نمی گذارد، نباید اجازه دهیم افراد به دلیل نگرانی هزینه‌ها از رفتن نزد پزشکان بترسند.
تلویزیون چین شامگاه روز پنجشنبه خبر داد، که با مرگ ۱۱۶ نفر دیگر، شمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۱۴۸۳ نفر رسیده است.
یادآور می شود در 31 دسامبرسال گذشته، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه در شهر ووهان، استان هوبی آگاه کردند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را نوع جدید ویروس کرونا شناسایی کردند. تاکنون دو مورد ازابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار، شهروند چین بودند. . این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала