آمادگی ناتو برای کاهش نیروهای خود در افغانستان

© AFP 2023 / Mandel Ngan آمادگی ناتو برای کاهش نیروهای خود در افغانستان
آمادگی ناتو برای کاهش نیروهای خود در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو اعلام کرد در صورت تمایل گروه طالبان به توقف خشونت‌ها، ناتو آماده است تا نیرو‌های خود در افغانستان را متناسب با آن کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ؛ دبیر کل ناتو روز جمعه اعلام کرد در صورتی که گروه طالبان تمایل و توانایی خود برای کاهش خشونت‌ها را نشان دهد، ناتو آماده است تا نیرو‌های خود را در افغانستان کاهش دهد.

دبیر کل ناتو طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ناتو در حال حاضر حدود 16 هزار نیرو در افغانستان دارد و در صورتی که طالبان بتواند تمایل و توانایی خود را برای کاهش خشونت‌ها نشان دهد و ما شاهد مسیری به سمت صلح باشیم، آماده‌ایم تا متناسب با اقدام طالبان، نیرو‌های خود را کاهش دهیم.

طی روزهای گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا موافقت مشروط خود را برای صلح با طالبان اعلام کرده است.

امروز جمعه خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که یک مقام بلندپایه آمریکا توافق واشنگتن و طالبان در مورد آتش‌بس را تایید کرده است.

این مسئول آمریکایی گفته است که توافق آتش‌بس به زودی اجرایی خواهد شد.

با این وجود «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه طی اظهاراتی گفت: گفت‌وگو با طالبان پیچیده است و هنوز به نقطه صلح در افغانستان نرسیده‌ایم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала