عدالت خواهی خانواده‌های قربانیان حمله‌های هوایی در پکتیا

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای خانواده‌های قربانیان، می‌گویند که از یک سال بدینسو به هر نهاد دولتی و غیر دولتی که رفته‌اند، کسی به صدای عدالت‌خواهی آنان پاسخ روشن نداده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "تلویزیون یک افغانستان" شماری از خانوادهای قربانیان حمله‌های هوایی و عملیات‌های شبانه در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا روز گذشته (14فبروری)  در یک گردهمایی خواهان به کیفر رسیدن عاملان این رویدادها شدند.

این معترضان، می‌گویند که در جریان یک سال که از جان باختن اعضای خانواده‌های شان در حمله‌های هوایی و عملیات‌های شبانه می‌گذرد، حتا نهادهای حقوق‌بشری نیز از بررسی این رویدادها ناتوان مانده‌اند.

در این میان، مسؤولان محلی این ولایت می‌گویند که اکنون حمله‌های هوایی و نیز عملیات‌های شب هنگام در این ولسوالی کاهش یافته‌اند.

دولت خان زدران، ولسوال زرمت گفت: «ما مشکل مردم را از عملیات‌های شب هنگام با مقام‌های ولایت بار بار شریک کرده‌ایم، با قول اردو هم شریک ساخیتم؛ آنان وعده سپردند که هرگاه این عملیات بار دیگر انجام شود، درهماهنگی با شما انجام می‌شود.»

این انتقادها در حالی ابراز می‌شوند که نهادهای حقوق‌بشر نیز از تلفات غیرنظامیان در نبردها میان طرف‌های درگیر جنگ در کشور نگران استند و می‌گویند که تاکنون کمتر گواه به کیفر رسیدن عاملان کشتار غیرنظامیان بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала