چین: آمریکا در خاور میانه فقط به فکر منافع خود است

© AP Photo / Andy Wongامریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد
امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین با انتقاد از سیاست های آمریکا در خاور میانه گفت، ایالات متحده در منطقه خاور میانه فقط به دنبال منافع خود است.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی؛ وزیر امور خارجه چین در صحبت با خبرگزاری "رویترز" گفت: اقدامات ایالات متحده در خاورمیانه فقط در جهت حمایت از منافع خود است و نه به منظور ثبات و امنیت در منطقه.

وزیر امور خارجه چین گفت: «ایالات متحده  درچند دهه  چه تعداد جنگ های را در خاورمیانه دامن زده است؟ چه میزان خسارت وارد کرده است؟ چه دردسرهایی را برای مردم خاورمیانه وارد کرده است؟ آیا این همه برای تضمین امنیت در خاورمیانه بوده است؟»

وانگ یی در مصاحبه با رویترز اظهار داشت ، رویكرد آمریكا در منطقه؛ نه تنها به حفظ ثبات و توسعه  خاور میانه هیچ گونه كمك نمی كند ، بلكه برعكس، منطقه را به آشوب، فقر و بدبختی بی پایان فرو می برد."

وزیر خارجه چین: نیروهای خارجی مسئول ناآرامی ها در هنگ کنگ هستند - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه چین: نیروهای خارجی مسئول ناآرامی ها در هنگ کنگ هستند

 به گفته وی ، " آمریکا با اقدامات خود در خاور میانه؛ در واقع فقط از منافع خود دفاع می کند و به فکر کشورهای منطقه نیست."

وی با اشاره به امنیت منطقه ای ، خاطرنشان كرد: چین تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا مطابق با قطعنامه های سازمان ملل و خواسته های کشورهای این منطقه ، به امنیت و ثبات در خاورمیانه كمك كند.

وی به عنوان مثال از اعزام 1.8 هزار نیرو های حفظ صلح چین؛ به کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه در طی ده سال اخیر یادآوری نمود که از لزوم اسکورت همه کشتی های عبوری از خلیج عدن پشتیبانی کرده است.

بعلاوه ، چین مجمع مربوط به امنیت خاورمیانه را ترتیب داد و در آنجا پیشنهاداتی مبنی بر لزوم عبور از ذهنیت جنگ سرد در گذشته و ایجاد یک سیستم امنیتی مشترک ، جامع ، پایدار و مشارکتی را ارائه داد.

 وزیر امور خارجه چین در ادامه افزود: "به نظر من ، ایجاد فضای اعتماد متقابل بین کشورها و ادغام منافع مشترک براساس همکاری های متقابل سودمند، ضمانت طولانی مدت و قابل اعتماد امنیت است و به هیچ وجه بازدارنده قدرت نظامی نیست."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала