واکنش انگلیس به سخنان پوتین در مورد والدین «شماره 1» و «شماره 2»

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه انگلیس سخان اخیر پوتین را که گفته بود: تا زمانی که او در قدرت است چیزی به نام والدین شماره یک و شماره دو نخواهیم داشت به تبصره گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیرا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا لفظ «پدر» و «مادر» همانند کشورهای اروپایی در روسیه نیز حذف می‌شود گفت: ما چیزی به نام والدین شماره یک و دو نداریم تا زمانی که من رئیس جمهور هستم والدین «پدر» و «مادر» خطاب می‌شوند.

وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور روسیه گفت: لندن همچنان "از حقوق افراد دگرباش جنسی در سراسر جهان دفاع خواهد کرد".

وی گفت: "ما از جامعه بین الملل می خواهیم كه با تبعیض در برابر افراد دگرباش جنسی مبارزه كنند و ترویج تنوع جنسی و همدیگر پذیری را ارتقا دهند."

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین اعلام كرد كه آنها "افتخار می‌کنند" که ازدواج  همجنسگرا ها در انگلستان قانونی است و آنها پیش ازاین نیز از آن "استقبال" نموده اند.

گفتنی است برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه و انگلیس در اسناد مدارس خود بجای کلمه «پدر» و «مادر» از عبارات «والدین شماره1» و «والدین شماره2» استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала