وزیر خارجه چین: نیروهای خارجی مسئول ناآرامی ها در هنگ کنگ هستند

© REUTERS / Jason Leeوزیر خارجه چین: نیروهای خارجی مسئول ناآرامی ها در هنگ کنگ هستند
وزیر خارجه چین: نیروهای خارجی مسئول ناآرامی ها در هنگ کنگ هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه چین گفت، که نیروهای خارجی در سازماندهی ناآرامی ها در هنگ کنگ دست داشته اند.
چین اقدام دونالد ترامپ در حمایت از معترضان هنگ کنگ را محکوم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
چین اقدام دونالد ترامپ در حمایت از معترضان هنگ کنگ را محکوم کرد

به گزارش اسپوتنیک، ویبسایت وزارت امور خارجه چین مصاحبه وانگ یی وزیر خارجه این کشور را با خبرگزاری رویترز به نشر رسانده که وزیر خارجه چین در این مصاحبه درباره ناآرامی های هنگ کنگ چنین می گوید:- "برخی نیروهای خارجی می ترسند که هرج و مرج در هنگ کنگ متوقف شود، آنها با همه ای توان کوشش می کنند در هنگ کنگ آشفتگی به وجود بیاورند و سپس بر اوضاع تأثیر بگذارند و حتی در روند پیشرفت چین به طور کلی دخالت کنند".

وزیر خارجه چین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره شواهد این کشور مبنی بر دخالت بریتانیا و ایالات متحده در دامن زدن به اعتراضات در هنگ کنگ گفت:- "شواهد و حقایق بی شماری موجود است. اول از همه، ما درباره آنچه در خیابان های هنگ کنگ نیز قابل مشاهده است صحبت می کنیم".

با این حال طوری که این سیاستمدار چینایی خاطرنشان کرد، اکنون وضعیت در هنگ کنگ دارد به تدریج به حالت ثبات باز می گردد و حاکمیت قانون در هنگ کنگ دارد به سطح پیشین خود باز می گردد. سیاست «یک کشور، دو سیستم» همچنان محکم اجرا شده و پیوندهای هنگ کنگ با سرزمین اصلی چین حتماً تقویت خواهد گردید.

یادآوری می کنیم، که اعتراضات گسترده در هنگ کنگ در اوایل در ماه جون سال 2019 ابتدا به خاطر قصد انجام اصلاحات در قانون استرداد آغاز شد که اگر تصویب شود، به حکوت محلی هنگ کنگ اجازه خواهد داد تا مظنونان را به حوزه های قضایی  در تایوان، ماکائو و سرزمین اصلی چین مسترد کند. در جریان این اعتراضات بیش از 1500 نفر از تظاهرکنندگان و بیش از 500 نفر از ماموران پولیس آسیب دیده و تقریباً 4500 نفر بازداشت شده اند. اعتراضات  با وجود پس گرفته شدن اصلاحات مورد نظر از سوی مقامات هنگ کنگ و کاهش شمار شرکت کنندگان در آنها، ادامه یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала