وزیر دفاع امریکا: سربازان امریکایی تا زمانی که لازم باشد در افغانستان خواهند ماند

© REUTERS / Yuri Gripasوزیر دفاع امریکا: سربازان امریکایی تا زمانی که لازم باشد در افغانستان خواهند ماند
وزیر دفاع امریکا: سربازان امریکایی تا زمانی که لازم باشد در افغانستان خواهند ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در نشست مونیخ گفت، که سربازان امریکایی تا زمانی که لازم باشد در افغانستان خواهند ماند.
اشرف غنی با مقامات امریکایی در آلمان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی با مقامات امریکایی در آلمان دیدار کرد

به گزارش اسپوتنیک، مارك اسپر وزیر دفاع امریكا گفت در کنفرانس مونیخ گفت: ایالات متحده در حال حاضر قصد ندارد نیروهای خود را از افغانستان بیرون كند.

وی روز شنبه در نشست امنیتی مونیخ گفت:- "ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو پیش ازاین، این را گفته است: هیچ کس خواهان بیرون شدن کامل نیروهای امریکایی و ائتلاف (از افغانستان) در حال حاضر نیست، ما در آنجا خواهیم ماند تا زمانی که طول می کشد تا از شرکای افغانستانی خود پشتیبانی کنیم".

به گفته وی، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان آماده است تا برای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری با جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) تلاش کند و ایالات متحده در این امر به او کمک می کند.

اسپر در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی برنامه امریكا و متحدانش برای كنترل طالبان و بررسی اینكه آیا آنها توافق را رعایت می كنند ، گفت:- "در هر مرحله از روند، ما می توانیم تصمیم بگیریم و در روند مداخله كنیم".

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح روز پنجشنبه سیزدهم فیبروری در رأس یک هیات عالی رتبۀ دولتی به منظور اشتراک در ۵۶ مین نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر و با وزیران دفاع و خارجه امریکا در آنجا دیدار و درباره مذاکرات صلح با طالبان گفت و گو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала