وزیر خارجه اوکراین: از ایران بابت ساقط کردن طیاره شکایت می‌کنیم

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه اوکراین: از ایران بابت ساقط کردن طیاره شکایت می‌کنیم
 وزیر خارجه اوکراین: از ایران بابت ساقط کردن طیاره شکایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه اوکراین گفته است که دولت‌ها و مردم خساره‌مند کشورها می‌توانند علیه ایران شکایت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم پریستایکو، وزیر امور خارجه اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران اظهار کرده است: کشورهایی‌که شهروندان آنها در یک پرواز هواپیمای بین المللی اوکراین کشته شدند می توانند از ایران شکایت کنند.
پریستایکو، گفت: "اوکراین انتظار دارد که ایران بسیار سریع اقدام کند. وی گفت: "ما برنامه‌ای برای انتظار طولانی نداریم. ما در مورد هفته‌ها و ماه ها صحبت می کنیم، نه در مورد سالها."

روحانی از اوکراین بابت آماج قرار دادن طیاره معذرت خواست - اسپوتنیک افغانستان
روحانی از اوکراین بابت آماج قرار دادن طیاره معذرت خواست

وی در جواب سوالی گفت:«اگر ایران اقداماتی را انجام ندهد كه اوکراین و سایر كشورها روی آن حساب می كنند، کشورها و خانواده قربانیان می توانند علیه ایران به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کنند».
پریستایکو گفت: "ما حق استفاده از اسناد حقوقی بین المللی را برای خود محفوظ می داریم ، اما تاکنون امیدواریم که اقدامات ایران انجام شود."
در عین حال فیلیپ شامپاین، وزیر خارجه کانادا گفت:"جامعه بین المللی ایران را ملزم به انجام اقدامات مورد نیاز خود می داند."
طیاره بوئینگ 737 شرکت خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین به تاریخ 8 جنوری، چند دقیقه پس از پرواز از میدان هوایی تهران، سقوط کرد. در نتیجه سقوط این طیاره 176 تن شهروندان افغانستان، آلمان، ایران، کانادا، اوکراین، بریتانیا و سویدن، جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала