قربانیان ویروس کرونا در چین از مرز 1500 تن گذشت

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN قربانیان ویروس کرونا در چین از مرز 1500 تن گذشت
    قربانیان ویروس کرونا در چین از مرز 1500 تن گذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات صحت درچین امروز شنبه 15 فبروری 2020 اعلام کردند که کرونا در چین تاکنون جان بیش از 1523 تن از مبتلایان به این ویروس جدید را گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، شهر ووهان مرکز ایالت هوبی چین که از دسامبر گذشته کانون شیوع بیماری ابتلا به ویروس کشنده کرونا بوده طی 24 ساعت گذشته شاهد مرگ بیش از 139 تن بوده و شمار کل مبتلایان به این ویروس هم از مرز 66 هراز نفر گذشته است.

این در حالیست که بر اساس آخرین گزارشات، در شبانه روز گذشته 912 نفر که به ویروس جدید کرونا مبتلا بودند، درمان و از بیمارستان مرخص شدند. بدین ترتیب تعداد کل درمان‌شدگان نیز به 8هزار و 96 نفر افزایش پیدا کرد.

در همین حال اولین تیم از سازمان بهداشت جهانی قرار است امروز وارد پکن شود تا در تحقیقات روی درمان این ویروس کمک کند.

تیدروس ادهانوم مدیر سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (14فبروری) کنفرانس خبری گفت که تیمی 12 نفره از برجسته‌ترین دانشمندان سازمان بهداشت در تخصص‌های مختلف به چین رفته‌اند تا به مقامات این کشور در مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

ویروس کرونا تا آفریقا رسید - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا تا آفریقا رسید

روزنامه انگلیسی گاردین نیز گزارش داد مبتلا شدن 1700 نفر از کادرهای پزشکی چین به این ویروس، علی‌رغم استفاده از تجهیزات کنترلی مانند ماسک و لباس‌های ویژه، باعث نگرانی بهداشت جهانی شد و این سازمان تصمیم گرفت تا تیمی از محققان و پزشکان خود را به پکن اعزام کرد.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است. ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. 

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

خارج از مرزهای چین تاکنون 500 مورد ابتلا به این نوع از ویروس‌های کرونا و سه مورد مرگ بر اثر آن در هنگ کنگ، فلیپین و جاپان گزارش شده‌ است.

وزارت بهداشت مصر اخیرا از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. مصر نخستین کشور آفریقایی است که از ورود نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونای جدید خبر می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала