نخستین مورد مرگ از کرونا ویروس در اروپا

© AFP 2023 / Kazuhiro Nogi نخستین مورد مرگ از کرونا ویروس در اروپا
  نخستین مورد مرگ از کرونا ویروس در اروپا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های خبری فرانسه از درگذشت یک توریست چینی مبتلا به "کرونا ویروس" در این کشور خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی BFM TV فرانسه روز شنبه (15 جنوری) از مرگ یک گردشگر چینی در فرانسه ازاثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا COVID-19  خبر داد. این اولین مورد مرگ ناشی از ذات الریه ، نوع جدید است، که در اروپا ثبت شد.

بیمار مرد 80 ساله شهروند چین است که در تاریخ 16 جنوری از ولایت " هوبئی " چین به فرانسه سفر نموده بود

 این در حالی است که پیشتر وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد که شمار افرادی که در این کشور به ویروس جدید کرونا (2019-nCoV) مبتلا شده اند، به 11 نفر افزایش یافته است.

وعده آمریکا برای ساخت واکسن موثر ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: به زودی میلیون ها واکسن کرونا ساخته خواهد شد

وی با انتشار بیانیه‌ای در این باره اظهار داشته است که 5 تن دیگر نیز در روزهای اخیر به این ویروس مبتلا شده اند.

به گفته وی یکی از مبتلایان شهروند بریتانیاست که در روز 24 جنوری از سنگاپور وارد این کشور شده و این ویروس را به دیگران منتقل کرده است. یکی از این افراد نیز کودک است.

شهر ووهان مرکز ایالت هوبی چین که از دسامبر گذشته کانون شیوع بیماری ابتلا به ویروس کشنده کرونا بوده طی 24 ساعت گذشته شاهد مرگ بیش از 139 تن بوده و شمار کل مبتلایان به این ویروس هم از مرز 66 هراز نفر گذشته است.

کرونا در چین تاکنون جان بیش از 1523 تن از مبتلایان به این ویروس کشنده را گرفته است.

 

این در حالیست که بر اساس آخرین گزارشات، در شبانه روز گذشته 912 نفر که به ویروس جدید کرونا مبتلا بودند، درمان و از بیمارستان مرخص شدند. بدین ترتیب تعداد کل درمان‌شدگان نیز به 8هزار و 96 نفر افزایش پیدا کرد.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала