تصاویر جدید ویروس خطرناک چینی نشان داده شد + عکس

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Цветное изображение нового коронавируса SARS-CoV-2
Цветное изображение нового коронавируса SARS-CoV-2  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان آمریکایی با استفاده از فناوری ویژه تصاویر جدید از ویروس کرونا را منتشر نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، آزمایشگاه انستیتوت ملی آلرژی ها و بیماری های عفونی، واقع در مونتانای ایالات متحده آمریکا، تصاویر جدیدی از ویروسی را که از اواخر ماه دسامبر در ولایت هوبئی چین طغیان می کند؛ منتشر نمودند.

  این تصاویر با میکروسکوپ الکترونی عبوری به دست آمده. دانشمندان برای دریافت این تصاویر، یک اشعه الکترونی  را از نمونه های آزمایشی عبور دادند. پس از آن، شعاع الکترونی با استفاده از لنزهای مغناطیسی بزرگنمایی شد و در یک ماتریس CCD ضبط گردید.

تصاویر بدست آمده با این تکنیک، فاقد رنگ بوده و سیاه و سفید است. بنابراین، دانشمندان با استفاده از یک برنامه ویژه عکس ها را رنگ آمیزی نموده اند.

محققان خاطرنشان كردند كه از نظر بصری ویروس کرونای جدید از انواع "قدیمی" خود كه در سالهای 2002-2003 باعث شیوع بیماری سارس شد، قابل تشخیص نیست. در آن زمان این ویروس به مرگ بنفش «سندروم تنفسی خاور میانه» لقب گرفت.

 یادآوری می کنیم، که به تاریخ 31 دسمبر سال 2019، مقام های چین از شیوع سینه بغل ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبئی) به سازمان بهداشت جهانی خبر دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده این بیماری شناسایی و کروناویروس نامیدند. پس از آن سازمان بهداشت جهانی گسترش این بیماری را فوریت های بین المللی تشخیص داد و این بیماری را COVID-2019 نامگذاری کرد. شمار مبتلایان تا اکنون در چین به بیش از 66.4 هزار نفر رسیده و 1523 نفر در اثر این بیماری جان باخته اند و بیش از 500 نفر در بیرون از چین به این بیماری مبتلا شده اند که از جمله دو تن از شهروندان چین در روسیه زیر درمان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала