از بهر نبود بودجه؛ پنبه دانه های در پاکستان پروسس می شوند

© REUTERS / Amit Daveاز بهر نبود بودجه؛ پنبه دانه های در پاکستان پروسس می شوند
از بهر نبود بودجه؛ پنبه دانه های در پاکستان پروسس می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بدلیل توقف کارهای تصدی بست هلمند، پنبه دانه‌یی که در این ولایت برداشت می شوند برای پروسس به پاکستان انتقال داده می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسئولان تصدی بست هلمند می گوید که از سال 1393 بدینسو از بهر نبود بودجه، کارهای این تصدی متوقف شده است، و در پی آن، صدها تن کارهای شان را از دست داده اند.

پنبه دانه های هلمند، اکنون به ولایت کندهار انتقال می یابند و سپس به پاکستان فرستاده می شوند، تا پروسس شوند، این در حالی است که پنج سال پیش، پنبه دانه ها هلمند در تصدی بست این ولایت پردازش می شدند.

افزایش حاصلات پنبه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش حاصلات پنبه در افغانستان

عبدالباقی، سرپرست این کارخانه گفت: " ین تصدی در حدود دو سال پیش از سوی رییس‌جمهور وعده داده شد که دوباره فعال می‌شود، اکنون منتظریم تا این حکم عملی شود".

فیض الله تاجر افغان افزود: " این واضیح است که اگر ما در این‌‎جا کارخانه و امکانات داشته باشیم، نیاز نیست که این پنبه دانه‌ها به پاکستان برای پروسس انتقال بدهیم".

این تصدی همین اکنون 166 کارمند دارد، این کارمندان می گویند که تمام ماشین این تصدی فعال می باشد، اما به علت نبود بودجه برای نمی توانند از این امکانات استفاده کنند.

والی هلمند نیز می گوید که طرح دوباره فعال سازی این تصدی را به رئیس جمهور منظور کرده است: " سال گذشته ما طرح را سپردیم و از سوی رییس‌جمهور منظور شد و اکنون که در آستانۀ آغاز فصل پنبه دانه استیم، برای ما سه میلیون افغانی تعهد شده‌است و انشاالله این پول به ما می‌رسد".

تصدی بست هلمند نزدیک به 50 سال پیش در ولایت هلمند ایجاد شد، در این کارخانه با پردازش پنبه دانه، روغن پنبه و صابون تولید می‌شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала