اسپر: در صورت امضای توافق صلح در افغانستان نیروها را به 8600 تن کاهش می‌دهیم

© REUTERS / Yuri Gripasاسپر: در صورت امضای توافق صلح در افغانستان نیروها را به 8600 تن کاهش می‌دهیم
اسپر: در صورت امضای توافق صلح در افغانستان نیروها را به 8600 تن کاهش می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا گفت که این کشور در صورت ایجاد توافق صلح با طالبان شمار نیروهایش در افغانستان را به 8 هزار و 600 نفر کاهش خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، «مارک اسپر» وزیر دفاع امریکا به سی‌ان‌بی‌سی گفت که بازه زمانی «کاهش خشونت‌ها» با طالبان 7 روزه و مبتنی بر شرایط خواهد بود و براساس آن امریکا و طالبان موظف هستند تا اقداماتی را انجام دهند که خشونت‌ها در افغانستان بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

امریکا: اگر طالبان توافق را نقض کنند آمادۀ استفاده از زور علیه آنها هستیم - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: اگر طالبان توافق را نقض کنند آمادۀ استفاده از زور علیه آنها هستیم

وی بدون مشخص کردن جزئیات این توافق خاطرنشان کرد که در صورت پایبندی طالبان شرایطی فراهم می‌شود تا امریکا توافق صلح را در نظر گیرد و در صورت امضای این توافقنامه امریکا شمار نیروهای مستقر در افغانستان را به 8 هزار و 600 نفر کاهش خواهد داد.

اسپر در حالی موضوع خروج کامل نیروها را رد می‌کند که طالبان* همواره تصریح کرده که توافق با امریکا منجر به خروج همه نیروهای امریکایی خواهد شد و ادامه حضور حتی یک نظامی این کشور را نیز ادامه «اِشغال» افغانستان می‌داند.

وزیر خارجه امریکا افزود که درصورت کاهش نیروها نیز نظامیان امریکایی قادر خواهند بود تا  «تمام عملیات‌ها از جمله مبارزه با تروریسم، آموزش و مشاوره و کمک» به نیروهای افغان را انجام دهد.

وی تاکید کرد که توافق با طالبان مبتنی بر شرایط است و در صورت عدم پایبندی این گروه امریکا می‌تواند هر زمانی تعهدات ضمن توافق را متوقف کند.

اسپر گفت که بهترین راه رو به جلو در افغانستان از طریق توافق سیاسی است و افزود که توافق با طالبان عاری از خطر نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала