Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شکستن دو رکورد جهانی جمناستیک طی یک هفته

© REUTERS / Cathal McnaughtonКитайская гимнастка Лю Тинтин во время выступления на соревнованиях Азиатские игры 2018 по художественной гимнастике
Китайская гимнастка Лю Тинтин во время выступления на соревнованиях Азиатские игры 2018 по художественной гимнастике - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوپلانتیس برای دومین بار طی یک هفته رکورد جهانی خرک در جمناستیک را شکست.

به گزارش اسپوتنیک، سوپر استار 20 ساله‌ی سویدنی "آرماند دوپلانتیس" در دو هفته متوالی رکورد جهانی خرک (جمناستیک) را در پولند و اسکاتلند جابجا کرد تا نشان دهد که او طلای المپیک توکیو را می‌خواهد.

دوپلانتیس 6.18 متر را در مسابقات جایزه بزرگ و داخل سالون در گلاسکو (اسکاتلند) شکست زیرا او با 20 سال سن روی خرک، آنرا در شنبه شب در پولند بهبود بخشید.

رنو لاویلنی فرانسوی، دارنده رکورد جهانی قبلی بود که بهترین تلاش وی 6.16 متر در داخل سالون و 6.05 متر در خارج از سالون بود اما دوپلانتیس در حال حاضر دارای دو بالاترین رکورد جهان در تاریخ است.

دوپلانتیس در تلاش اول در گلاسگوو 5.75 متر را به انجام رسانید ولی در تلاش دوم خود قبل از رفتن بیش از حد بدون مشکل، 5.84 و 6.00 متر را به ثبت رساند.

با پیروزی که از قبل اطمینان حاصل کرده بود، این جوان نوار صعود به رکورد جهانی را به خود اختصاص داد و با صعود بیش از 30.000 دالر جایزه بدست آورد.

دوپلانتیس هم اکنون تلاش دارد تا در المپیک 2020 توکیو گردن آویز طلا را کسب کند.

دوپلانتیس می گوید: "المپیک بزرگترین رویا است که یک ورزشکار یک رشته می‌تواند در آن رقابت کند و این جایی است که من می‌خواهم بهترین رقابت خود را در این فصل داشته باشم، بنابراین شروع خوبی است اما این جایی است که من می‌خواهم بهترین شوم."

با واکنش به آخرین دستاورد خود، دوپلانتیس به بی‌بی‌سی اسپورت گفت: "این یک اتفاق پیچیده است و خیلی چیزها به ایجاد یک جهش خوب می‌روند. سالها کار سختی وجود دارد، اما حدس می‌زنم وقتی این کار را انجام می‌دهید ساده است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала