غنی: ما برای پایان دادن به جنگ چندین ساله در افغانستان، کاملاً متعهد هستیم

© ارگ ریاست جمهوری غنی: ما برای پایان دادن به جنگ چندین ساله در افغانستان، کاملاً متعهد هستیم
غنی: ما برای پایان دادن به جنگ چندین ساله در افغانستان، کاملاً متعهد هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز در حاشیه نشست امنیتی مونیخ آلمان با وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد.
گفت و گوی غنی و نخست وزیر هالند درباره روند صلح در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
گفت و گوی غنی و نخست وزیر هالند درباره روند صلح در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد. در این دیدار که نمایندۀ خاص آلمان برای افغانستان نیز حضور داشت، هر دو جانب در خصوص پیوندهای دوجانبه، پروسۀ صلح و تعهد حکومت افغانستان برای پایان جنگ، بحث و تبادل نظر نمودند.

در این خبرنامه همچنین آمده است، که رئیس جمهور افغانستان ضمن اینکه راجع به فرصت ها و خطرات صحبت کرد، گفت: یگانه هدف اساسی دولت افغانستان پایان جنگ و خشونت به خاطر برقراری صلح پایدار در کشور می باشد.

وی روی موجودیت اجماع ملی و سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان نیز صحبت نموده، گفت: ما برای پایان دادن به جنگ چندین ساله در افغانستان آماده بوده و کاملاً تعهد داریم.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه با بیان اینکه پروسۀ بسیار دشوار را در پیش رو داریم و آنرا را باید با تدبیر و عقلانیت مدیریت کنیم، گفت: خوشبختانه امروز ظرفیت های سیاسی و اجتماعی جامعه ما به اندازۀ بلند رفته است که می توانیم تصامیم دشوار را در این پروسه اتخاذ نمائیم.

رئیس جمهور افغانستان گفت: در آیندۀ نزدیک سلسلۀ مشورت ها با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اقشار مختلف جامعه، جامعه مدنی و حلقات سیاسی را آغاز می نمایم تا آنها را از جریانات آگاه ساخته و در خصوص فرصت ها و خطرات احتمالی، صحبت کنیم.

سپس، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت: کشورش آماده است که از تلاش های صلح دولت افغانستان و ایالات متحدۀ امریکا پشتیبانی می کند تا مردم این کشور به صلح پایدار دست یابند.

وی افزود، که ما در کنار حکومت و مردم افغانستان قرار خواهیم داشت و در راستای نگهداری و نگهبانی کردن از دستآوردهای دو دهۀ گذشته در عرصه های مختلف به ویژه حقوق زنان و کودکان، تلاش خواهیم کرد.

یادآوری می کنیم، که یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح روز پنجشنبه سیزدهم فیبروری در رأس یک هیات عالی رتبۀ دولتی به منظور اشتراک در ۵۶ مین نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала