چاوش اوغلو در دیدار با اشرف غنی: ترکیه در افغانستان می‌ماند

© ارگ ریاست جمهوری چاوش اوغلو در دیدار با اشرف غنی: ترکیه در افغانستان می‌ماند
چاوش اوغلو در دیدار با اشرف غنی: ترکیه در افغانستان می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه در دیدار با رئیس جمهور افغانستان، با ابراز تمایل ترکیه برای همکاری با افغانستان در توسعه و ادامه پشتیبانی از نیروهای افغانستان تاکید کرد.
غنی: ما برای پایان دادن به جنگ چندین ساله در افغانستان، کاملاً متعهد هستیم - اسپوتنیک افغانستان
غنی: ما برای پایان دادن به جنگ چندین ساله در افغانستان، کاملاً متعهد هستیم

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان امروز با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه پنجاه و پنجمین نشست امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

گسترش مناسبات اقتصادی و امنیتی، روند صلح و تعمیق پیوندهای دو جانبه از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

غنی در این دیدار با قدردانی از همکاری و کمک‌های ترکیه با افغانستان در طول سال‌های گذشته تاکید کرد، که افغانستان و ترکیه از پیوندهای تاریخی، برادرانه و پایداری برخوردار هستند.

وی با تاکید بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان، گفت: افغانستان به عنوان چهارراه اقتصادی منطقه مایل به ایجاد پیوندهای بازرگانی و ترانزیتی با ترکیه و همچنین کشورهای منطقه و آسیای میانه است.

رییس‌جمهور افغانستان با قدردانی از همکاری‌های نظامی ترکیه با افغانستان تأکید کرد، که تلاش‌های انقره برای تأمین امنیت در افغانستان می‌تواند نتایج مثمرثمری داشته باشد.

غنی تروریسم را تهدیدی مشترک برای کشورها و منطقه توصیف کرد و افزود: ترکیه در چارچوب مأموریت پشتیبانی (ناتو) نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد.

وی از ترکیه خواست تا پشتیبانی بیشتری از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان ارائه دهد.

همچنین در این دیدار وزیر خارجه ترکیه با ابراز تمایل ترکیه برای همکاری با افغانستان در توسعه و ادامه پشتیبانی از نیروهای افغانستان گفت، که نیروهای این کشور تا زمانی که لازم باشد در افغانستان خواهند ماند.

وزیر خارجه ترکیه از روند صلح افغانستان پشتیبانی کرد و افزود، که ترکیه خوشبین است این روند منجر به پایان جنگ و خشونت در افغانستان شود.

یادآوری می کنیم، که یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح روز پنجشنبه سیزدهم فیبروری در رأس یک هیات عالی رتبۀ دولتی به منظور اشتراک در ۵۶ مین نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала