اتحادیه اروپا استقلال کامل ندارد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه
کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور کوساچوف: اتحادیه اروپا توانائی خودمختاری ندارد که باید استقلال و قاطعیت در عمل را میداشت.

کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه در تصریح سخنان جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اتحادیه اروپا نتنها فاقد قدرت، بلکه استقلال و قاطعیت در عمل را نیز ندارد.

پمپئو اتحادیه اروپا را به مبارزه مشترک علیه روسیه فراخواند - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو اتحادیه اروپا را به مبارزه مشترک علیه روسیه فراخواند

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام داشت: "اروپا باید نه تنها ابراز نظر و نگرانی کند، بلکه آمادگی قاطع خود را در عمل نشان دهد. باید به سخنرانی زبان با قدرت عادت کند.

اما تاکنون فقط در زمینه امنیت و حل و فصل مناقشات در اروپا اقدامات کم اتخاذ گریده است".

کوشاچف در صفحه فیسبوک خود نوشته است: اتحادیه اروپا نه تنها فاقد قدرت، بلکه استقلال کامل هم ندارد و به احکام " برادر بزرگ " گوش میدهد، که اعمال تحریم های ثانویه علیه شرکای اروپایی در حال انجام است، قدرت آن نه به نفع اروپا و نه به منافع مشترک اتحادیه اروپا، بلکه به منافع واشنگتن است.

به گفته سناتور، اگر روسیه و اتحادیه اروپا یکسان عمل می کردند، موفقیت های زیاد را در دست می داشتند . وی افزود: "بلی، بعضی اوقات باید قدرت و اراده خود را نشان داد. به طور مثال، هنگامی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مثابه ضامن توافق بین نیروهای دولتی و مخالفین در سال 2014 در کیف عمل نمودند؛ اما پس از آن شرم آورانه عقب نشینی کردند، اجازه دادند کودتای مشروطه و جنگ داخلی متعاقب آن رخ دهد. در اینجا اراده قوی و جدی ضرور بود که می توانست باعث نجات جان 13 هزار نفر در اوکراین شود.

 ماکرون: اروپا نیازمند گفتگو با روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
ماکرون: اروپا نیازمند گفتگو با روسیه است

به گفته وی، هنگامی که ایالات متحده به طور یک جانبه از دو توافق بزرگ - برنامه هستوی ایران و پیمان حذف راکت های برد متوسط و کوتاه عقب نشینی کرد، که تصمیم گیری قاطع تر نیاز بود.

این سیاستمدار روس خاطرنشان كرد: سختگیری نیز در شرایطی كه ایالات متحده مانع از اجرای پروژه "نورد استریم-2" شده بود ضروری بود".

کوساچف افزود: اما این بدان معنی نیست که شما عینا باید دنباله روی ایالات متحده باشید، بروکسل زبان قدرت را به خاطر نمی آورد. برعکس، مدت طولانی است که از زبان دیگری علیه روسیه استفاده می شود، فقط مجازات و تهدیدات به استثنای اظهارات سیاستمداران منفرد شنیده می شود.

قابل ذکر است که روز یکشنبه، سی و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ در پایتخت بایرن به پایان رسید. این مجمع که از تاریخ 14 تا 16 فبروری برگزار شد، با حضور بیش از 800 نماینده از جمله حدود 150 رئیس دولت، نخست وزیران و اعضای دولت ها برگزار شد. سرپرستی هیئت روسی را سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه به عهده داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала