پنج کشور از ایران خواهان غرامت فوری شدند

© AFP 2023 / Akbar Tavakoli / IRNAپنج کشور از ایران خواهان غرامت فوری شدند
پنج کشور از ایران خواهان غرامت فوری شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرده است که ایران باید به جان‌باختگان طیاره اوکراینی غرامت فوری بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ اعلام کرده است که مقامات افغانستان، کانادا، بریتانیا، سویدن و اوکراین خواستار آن هستند که ایران فوراً جبران خسارت به خانواده های کشته شدگان هواپیمای اکراین، بپردازد.

 وزیر خارجه اوکراین: از ایران بابت ساقط کردن طیاره شکایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه اوکراین: از ایران بابت ساقط کردن طیاره شکایت می‌کنیم

آقای شامپاین، گفت: "ما اصرار داریم كه ایران فوراً به خانواده‌های قربانیان مطابق با معیارهای بین المللی غرامت بپردازد." به گفته وی، میزان غرامت باید برای همگی که بالای آنها حق دارند یکسان باشد و روند پرداخت باید "در اسرع وقت" آغاز شود.
وزیر خارجه کانادا، گفت:"ایران را با اقدامات آن قضاوت خواهیم کرد نه با اظهارات آن." وی همچنان اظهار کرده که در حاشیه پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ، وزرای امور خارجه این کشورها با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار کردند و در طی آن، این خواسته‌ها را به وی منتقل کردند.
هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین، در هژدهم جدی هنگامی که فردوگاه «امام خمینی» تهران را به مقصد کیف ترک کرده بود، در حوالی شهر جدید پرند تهران سقوط کرد.
در پی این حادثه 176 سرنشین این هواپیما به شمول 13 شهروند افغانستان نیز جان باختند. هر چند که مقام‌های ایران، علت سقوط این هواپیما را «نقص فنی» خوانده بودند اما این کشور چندی بعد اعتراف کرد که این هواپیما در آسمان تهران به خاطر خطای انسانی به صورت غیر عمد هدف قرار گرفته داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала