حملات تروریستی به 10 مسجد آلمان

© AP Photo / Jens Meyerپلیس آلمان
پلیس آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس آلمان از خنثی نمودن حملات تروریستی به 10 مسجد خبر داد.

اسپوتنیک به نقل از العالم، پلیس آلمان از کشف و خنثی‌سازی طرح یک گروه تروریستی راستگرا به 10 مسجد در 10 ایالت این کشور خبر داد.

رسانه‌های آلمان روز دوشنبه از کشف طرح حمله یک گروه تروریستی راستگرا به چند مسجد در شهرهای مختلف این کشور خبر داده و اعلام کردند، در جریان تلاشی منازل اعضای این گروه که همه آنها شهروندان آلمان هستند، تسلیحات گرم از جمله تفنگ های اتومات و بمب های دستی کشف شده است.

طی سال 2016 در آلمان 90 مسجد مورد حمله قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
طی سال 2016 در آلمان 90 مسجد مورد حمله قرار گرفت

گفته می‌شود اعضای این گروه بارها درباره اجرای برنامه تروریستی خود جلساتی را برگزار کرده‌ بودند. پلیس آلمان مدت‌ها پیش به این گروه مشکوک شده و مکالمات آنها استماع شده است. طبق اطلاعات موجوده یک مامور پلیس به این گروه نفوذ کرده و اطلاعات را در اختیار مقامات امنیتی آلمان قرار ‌داده است.
برنامه این گروه تروریستی، حمله همزمان به نمازگزاران در 10 مسجد در 10 ایالت آلمان بوده است. این گروه برای انجام این کار تدارکات را نیز فراهم کرده بود.
در همین ارتباط پلیس آلمان اقدام به دستگیری 12 نفر کرد که چهار تن از آنها اعضای اصلی این گروه بوده و هشت نفر دیگر نیز وظیفه پشتیبانی و تامین مالی فعالیت این گروه و تهیه سلاح را برعهده داشته‌اند.
نام رهبر این گروه تروریستی، «ورنر» اعلام شده است. این فرد 53 ساله هفته گذشته در نشست اعضای این گروه، جزئیات مربوط به حمله به مساجد را با آن‌ها در میان گذاشته بود.
این افراد در شبکه‌های اجتماعی نیز علیه مسلمانان و همچنین علیه نیروهای ضد فاشیزم در آلمان مطالبی منتشر کرده بودند.
روزنامه « ولت ام زونتاگ » در گزارش خود درباره شناسایی این گروه تروریستی اعلام کرد، این گروه با گروه راستگرای «سربازان اودین» که در سال 2015 در فنلند شکل گرفته است، در ارتباط بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала