سرقت 600 رول "کاغذ تشناب" در هنگ کنگ

© Fotolia / Ecummings00سرقت 600 رول "کاغذ تشناب" در هنگ کنگ
سرقت 600 رول کاغذ تشناب در هنگ کنگ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک باند مسلح در هنگ کنگ 600 رول کاغذ تشناب را به سرقت برد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "South China Morning Post" سارقان مسلح  در هنگ کنگ به دلیل وحشت بیش ازحد از کمبود لوازم ضروری پس از شیوع کرونا ویروس، 600 رول کاغذ تشناب را به سرقت بردند.

پیش ازاین گزارش شد که در هنگ کنگ پس از شایعات که گویا به دلیل کروناویروس کاغذ تشناب نایاب شده است؛ مردم وحشت زده با هجوم به فروشگاه‌ها، سعی کردند دستمال کاغذی و کاغذ توالت خریداری کنند.

برعلاوه به نوشته روزنامه نامبرده، سه مرد ماسک دار صبح امروز 50  بسته کاغذ تشناب را در نزدیکی یکی از فروشگاه‌های  هنگ‌کنگ دزدیدند. یکی از آنها مسلح به اسلحه سرد بود.  ضرر وارده تقریبا 130 دالر اعلام شده است.

  نخستین مورد مرگ از کرونا ویروس در اروپا  - اسپوتنیک افغانستان
نخستین مورد مرگ از کرونا ویروس در اروپا

از سوی دیگر برخی از مسوولان چینی بخصوص در ولایت هوبی در مرکز این کشور از مردم به دلیل سهل انگاری در پیشگیری از شیوع ویروس در روزهای نخستین عذرخواهی کرده اند.

در هنگ کنگ اما تدابیر قرنطینه سخت تر شده و به مسافرانی که از روز هشتم فبروری از چین وارد این منطقه شوند، گفته شده باید خود را برای 14 روز قرنطینه کنند.

وزارت امنیت عمومی چین در بیانیه ای آورده است که با شایعه پراکنان درباره وضعیت ویروس کرونا به شدت برخورد خواهد کرد و برای آنها مجازات های سنگین در نظر گرفته شده است.

وزارت بهداشت چین اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته بیش از 1900 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است که شمار مبتلایان را به رقم بی سابقه نزدیک به 70 هزار مورد رساند.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала