بیخوابی باعث امراض قلبی می گردد

© Depositphotos.com / 9nong بیخوابی
بیخوابی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه کلمبیا تشخیص کردند که بیخوابی می تواند باعث چاقی و امراض قلبی گردد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مطبوعاتی EurekAlert آمده است که دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که یکی از دلایل خواب ناخوشایند پرخوری است که به نوبه خود می تواند باعث چاقی و امراض قلبی شود.

مسافر در خواب - اسپوتنیک افغانستان
امراض ناشی از بیخوابی

در این تحقیقات 95 زن از 20 تا 76 ساله شرکت نمودند. کیفیت خواب، زمان لازم برای خوابیدن و بی خوابی در نظر گرفته شد. داوطلبان همچنین در مورد غذاهایی که در طول سال استفاده می کنند نیز اطلاع دادند. معلوم شد شرکت کنندگان که بیشتر خواب می کنند، قبل از خواب کالری بیشتر و غذای بیشتر را مصرف کرده اند. هرچه علائم بی خوابی بیشتر باشد، به همان اندازه چربیهای اشباع نشده کمتر در وجود ملاحظه میگردید که برای صحت لازم است.

کیفیت خواب ضعیف با تحریک سیگنال های گرسنگی یا سرکوب سیگنال های سیری منجر به مصرف بیش از حد مواد غذایی و کالری می شود. به نوبه خود، پرخوری به چاقی کمک می کند که عامل خطرناک اثبات شده برای امراض قلبی عروقی می باشد.

مطالعات قبلی نشان داد، افرادی که دچار کمبود خواب هستند به احتمال گرفتن وزن، دیابت نوع 2 و امراض قلبی روبرو هستند و این رابطه را می توان تا حدودی با رژیم غذائی ارتباط داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала