درمان کبد با عصاره چای سبز و ورزش

© Fotolia / NishihamaЗеленый чай
Зеленый чай - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از محققان در پی یک مطالعه مشخص نموده اند که مصرف عصاره چای سبز و ورزش می‌تواند شدت بیماری کبد چرب مربوط به چاقی را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پژوهشگران "دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا" در ایالات متحده آمریکا در طی یک مطالعه اخیرشان معلوم کرده‌اند که مصرف چای سبز به همراه ورزش طی آزمایشات توانسته بیماری کبد چرب در موش‌ها را تا حدی درمان کند.

طی این مطالعه پژوهشگران به مدت جند هفته به موش‌ها رژیم غذایی چرب دادند. پس از آن آنها را به دو گروه تقسیم کردند گروه اول موش‌ها عصاره چای سبز مصرف می‌کردند و به طور مرتب با دویدن بر روی چرخ ورزش می‌کردند اما گروه دوم چای سبز مصرف نمی‌کردند و ورزش نیز انجام نمی‌دادند. پس از هفته‌ها بررسی پژوهشگران دریافتند که در کبد موش‌های گروه کنترل شده فقط یک چهارم از رسوبات «لیپیدی» باقی ماند.

موش‌هایی که تحت درمان با عصاره چای سبز و ورزش قرار گرفته بودند، ژن‌های بالاتر مرتبط با تشکیل میتوکندری جدید داشتند. این ژن ها اهمیت دارد، زیرا نشانگرهایی را فراهم می‌کند که به محققان کمک می‌کند مکانیسم پلی فنل‌های چای سبز و ورزش را برای کاهش رسوبات کبد چرب به خوبی درک کنند.

بیماری کبد چرب غیرالکلی(Non-alcoholic fatty liver disease)  نوعی از کبد چرب است که در نتیجه تجمع چربی به دلیلی غیر از مصرف زیاد الکل در کبد بروز می‌کند. التهاب کبدی غیر الکلی(NASH) شدیدترین و پیش رونده‌ترین نوع از بیماری کبد چرب غیرالکلی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала