قربانیان کرونا ویروس از مرز 1700 فراتر رفت

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN قربانیان کرونا ویروس از مرز 1700 فراتر رفت
قربانیان کرونا ویروس از مرز 1700 فراتر رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک شبانه روز گذشته با مرگ یکصد فرد مبتلا به ویروس کرونا، تلفات این ویروس در چین به رقم رکوردی جدید رسید.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت چین اعلام کرد در 24 ساعت گذشته یکصد نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار جان باختگان این ویروس در چین به یک هزار و 770 تن رسید.

در بیانیه وزارت بهداشت چین آمده است: طی 24 ساعت گذشته بیش از 1900 مورد جدید ابتلا به این ویروس گزارش شده است که شمار مبتلایان را به رقم بی سابقه نزدیک به 70 هزار مورد رساند.

Цветное изображение нового коронавируса SARS-CoV-2  - اسپوتنیک افغانستان
تصاویر جدید ویروس خطرناک چینی نشان داده شد + عکس

براساس گزارش، روز گذشته ده هزار و844 نفردر چین مجموعا از آغاز شیوع این ویروس  بیمار درمان و از شفاخانه مرخص شده‌اند.

به تازگی گزارش شده که 40 نفر از مسافران آمریکایی کشتی تفریحی دایموند پرنسس که در جاپان قرنطینه شده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این کشتی بزرگ‌ترین تجمع مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از چین به شمار می‌رود.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала