برگزاری نشست مشورتی رئيس جمهور غنی با والیان درمورد صلح

© Photo / ارگرئيس جمهور غنی در دیدار با والیان
رئيس جمهور غنی در دیدار با والیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در آغاز سلسله مشورت ها در رابطه به صلح و خطرات و فرصت های احتمالی آن، با والیان دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه نشرشده توسط ارگ ریاست جمهوری، در این دیدار ابتدا رئیس جمهور غنی در مورد فرصت های جدید در پیوند به پروسۀ صلح صحبت کرد و والیان را از سفر اخیرش به آلمان و دیدارهایش با متحدین افغانستان در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ، در جریان گذاشت.

رئیس جمهور گفت که ما به سوی آغاز یک پروسه جدید میرویم تا فرصت ها برای رسیدن به صلح پایدار فراهم گردد. وی افزود که ظرفیت ها و تحرک نیروهای امنیتی و دفاعی کشور افزایش یافته و نیروهای ما از حالت دفاعی به حالت تعرضی قرار گرفته اند.

رئیس جمهور غنی با تاکید بر تحکیم و تقویت پایه های نظام جمهوریت، خاطرنشان کرد که ادارات ملکی افغانستان ظرفیت های لازم حکومتداری را بخاطر ارائه خدمات بهتر به مردم، بدست آورده اند.

رئیس جمهور خطاب به والیان گفت که با اقشار مختلف مردم به ویژه علمای کرام، زنان و جوانان بیشتر کار کنند تا آنان را در راستای صلح و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بسیج نمایند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آیا طالبان از جنگ دست خواهند کشید و رهبری آنان تعهد به صلح دارند، گفت که مردم صلح می خواهند و معنای صلح برای مردم این است که خشونت کاملاً خاتمه یابد و ثبات تعریف واضح داشته باشد. وی گفت که ما گفتمان صلح را ملی ساختیم، صلح ما سمتی و گروهی نیست.

رئیس جمهور غنی از ادامۀ تعهدات و پشتیبانی جامعه بین المللی از افغانستان، در دیدارهای اخیرش در نشست امنیتی مونیخ یادآوری کرده، گفت که متحدین ما هر کدام به نوبۀ خود یکبار دیگر از حمایت های شان از افغانستان، اطمینان دادند.

رئیس جمهور گفت که تیم مذاکره کنندۀ ما با اصول و دستورالعمل واضح به مذاکرات خواهد رفت و تصمیم نهایی را در خصوص صلح، مردم خواهند گرفت. وی افزود که مؤثریت، مشارکت و حدود صلاحیت تیم مذاکره کننده مهم است و صلاحیت آن را نظام جمهوری اسلامی افغانستان تعیین خواهد کرد.

وی تصریح کرد که مالکیت و رهبری صلح به دست حکومت افغانستان است و ختم جنگ خواست مردم ما می باشد و در مذاکرات، تیم مذاکره کننده حقوق بنیادی تمام مردم افغانستان را در نظر خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала