سفیر امریکا و زلمی خلیلزاد به دیدار داکتر عبدالله رفتند

© Photo / AFGHANCE fbسفیر امریکا و زلمی خلیلزاد به دیدار داکتر عبدالله رفتند
سفیر امریکا و زلمی خلیلزاد به دیدار داکتر عبدالله رفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اعلام حکومت موازی از سوی رهبر تیم ثبات و همگرایی سفیر امریکا در کابل و خلیلزاد نزد عبدالله عبدالله رفتند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع در افغانستان گزارش داده اند که زلمی خلیلزاد و سفیر امریکا در کابل پس از آنکه تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله حکومت موازی را شام امروز اعلام کرد به دیدار رئیس اجرایی افغانستان رفتند.
خلیلزاد و سفیر امریکا در حالی به دیدار داکتر عبدالله رفتند که در همایشی پیروزی خود را اعلام و از تشکیل یک حکومت همه گیر خبر داد.

کمیسیون انتخابات اشرف غنی را برنده ریاست جمهوری اعلام کرد  - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون انتخابات اشرف غنی را برنده ریاست جمهوری اعلام کرد

عبدالله تاکید دارد، که وی برنده انتخابات ریاست جمهوری است، "تقلب کاران رو سیاه تاریخ استند، ما حکومت همه شمول را تشکیل می‌دهیم."
وى كميشنران كميسيون هاى انتخاباتى را نيز متهم به خيانت ملى كرد.
عبدالله عبدالله اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را «کودتا» علیه مردم‌سالاری توصیف کرد.
پیش از این، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته بود: از همه ای طرف های دخیل در انتخابات میخواهد، که از رقابت دست کشیده و برای از بین بردن فقر در کشور دست یکی کنند.
غنی: امروز روز وحدت ملی و روز اتفاق است و بر همه صدا می‌کنم که لحظه رقابت‌ها پایان یافته و گذشته‌های تلخ را به پایان برسانیم.
یادآوری می کنیم، که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع ۱۸۲۳۹۴۸ رای، اشرف غنی با بدست آوردن ۹۲۳۵۹۲ رای که معادل ۵۰.۶۴ درصد می‌شود برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد را بدست آروده و حکمتیار ۷۰۲۴۱ رای معادل ۳۰.۸۵ درصد را بدست آورده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала