ماموران روسی در نزدیکی ایرلند به اعماق پائین میشوند، تا کیبل ها در اتلانتیک را بشکناند

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر ماموران روسی در نزدیکی ایرلند به اعماق پائین میشوند، تا کیبل ها در اتلانتیک را بشکناند
ماموران روسی در نزدیکی ایرلند به اعماق پائین میشوند، تا کیبل ها در اتلانتیک را بشکناند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس ایرلند گفته، روسیه مامورین اطلاعاتی را به ایرلند فرستاده تا پلان دقیق موقعیت کیبل های فیبر نوری در کف اقیانوس که اروپا را با امریکا وصل می کنند، ترتیب نمایند. این مساله نگرانی هایی را ایجاد کرده که ماموران روسی چک کردن کیبل ها را جهت تثبیت نقاط ضعیف به منظور شنیدن مکالمات یا حتی صدمه رساندن به آنها انجام میدهند.

در سرمقاله نشریه The Times (انگلستان) گفته شده، در ایرلند، کیبل های زیر دریایی به خشکه می برآیند که ترافیک اینترنت بین امریکا، انگلیس و اروپا را فراهم می کند. کیبل ها به میلیون ها انسان امکان معاشرت و انجام معاملات مالی بدون موانع را میسر می سازند.

منابع و نیروهای نظامی ایرلند معتقدند که مامورین توسط  GRU، سازمان اطلاعات نظامی روسیه که پیش از این به مسموم ساختن جاسوس سابق روسیه، سرگئی اسکریپال توسط زهر فلج کننده اعصاب متهم شده بود، اعزام شده اند.

امریکا، روسیه را به سرکوب آزادی در انترنت و رسانه‌ها متهم ساخت - اسپوتنیک افغانستان
امریکا، روسیه را به "سرکوب آزادی در انترنت و رسانه‌ها" متهم ساخت

طبق ارزیابی سال گذشته سرویس های اطلاعاتی ایرلند، روسیه قصد داشت از فناوری برای نظارت بر تبادل معلومات استفاده کند، تا مفکوره ارتباطات اینترنتی را کشف کند. در سرمقاله گفته شده، نمایندگان همچنین وضعیت بندر دوبلن را تحت نظر داشتند. در همین راستا، اقدامات ایمنی ویژه ای در تعدادی از سایت های بارگیری در امتداد خط ساحلی انجام شد.

برای اولین بار، روسیه در سال 2015 علاقه ای به کیبل های زیر دریایی در سراسر اقیانوس اطلس نشان داد، هنگامی که اردوی امریکا به فعالیت های تحت البحری های روسیه و کشتی های بحری در مناطق تمدید کیبل ها متوجه شد.

در سال 2017، استوارت پیچ (Stewart Peach) ، رئیس سابق قرارگاه دفاعی انگلیس، اظهار داشت كه انگلیس و ناتو باید در برابر افزایش تجاوز روسیه، از خطوط ارتباطی محافظت كنند.

یک افسر بازنشسته اطلاعات و یک افسر سابق سیا در مسکو، جان سیفر (John Sipher) ، پیشنهاد کرد که سازمان های اطلاعاتی روسیه دو وظیفه دارند: جاسوسی و شکستن ارتباطات هنگام درگیری.

آنها همچنین می توانند از توانایی های خود برای تهدید غرب به خود ببالند. FBI ما روسها را هنگام تلاش دسترسی به کیبل های زیر آبی، از جمله جایی که به زمین می برآیند، دستگیر کرد. علاوه بر این، آنها در تلاشند تا به روترها و مراکز ارتباطی عملاً دسترسی داشته باشند."

کشتی تحت البحری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
اگر روسیه کیبل های زیر ابحار انترنت را تخریب کند؟

از آنجا که نیروهای دفاعی ایرلند و ستاد پولیس ایرلند شک دارند کهGRU  از ایرلند به مثابه پایگاه عملیاتی برای کارکنان خود جهت جمع آوری اطلاعات در مورد اهداف در انگلستان و اتحادیه اروپا و همچنین جاسوسی از شرکت های فناوری در دوبلن استفاده می کند.

به گفته مارک گالوتی (Mark Galeotti)، کارشناس انستیتوت شاهی مطالعات دفاعی لندن در باره مسایل امنیت و سیاست، روسیه ایرلند را حلقه ضعیف ارتباطی در اروپا می داند.

او گفت: "ايرلند هيچگونه دستگاه ضداستخباراتی ندارد. این طعمه نسبتاً آسان است. در عین زمان، ایرلند گره اساسی اینترنت جهانی است. بسیاری از شرکتهای فناوری در آن قرار دارند. این تئاتر جدید فعالیت های محاربوی است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала