وزارت خارجه روسیه: سیاست تحریمی امریکا، آزادی بازرگانی در جهان را تضعیف می کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: سیاست تحریمی امریکا، آزادی بازرگانی در جهان را تضعیف می کند
وزارت خارجه روسیه: سیاست تحریمی امریکا، آزادی بازرگانی در جهان را تضعیف می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه می گوید، که اقدام های ضد روسی امریکا و تحریم های ایالات متحده امریکا به طور فزاینده ای آزادی بازرگانی را در جهان تضعیف می کند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
روسیه به تحریم های جدید امریکا پاسخ میدهد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه نوشت:- "سیاست تحریم های مخرب ایالات متحده به طور فزاینده ای باعث تضعیف آزادی بازرگانی جهانی می شود، که امریکایی ها به طور شفاهی از آن دفاع می کنند و باعث افزایش تنش بین المللی می شود. وقت آن رسیده است که سیاستمداران در واشنگتن بدانند که با فشار اقتصادی و نظامی بر روسیه به چیزی نخواهند رسید، بلکه تنها بحران در پیوندهای دو جانبه را تشدید می کند".

این اداره یادآور می شود، که هفته گذشته ایالات متحده تحریم هایی را بر شماری از شرکت های موجود در مجموعه دفاعی داخلی و اکنون در برابر یکی از شرکت های روسی «روس نفت» به اجرا درآورده است.

در این بیانیه همچنین آمده است:- "بنابراین، شمار تلاش های ایالات متحده برای ایجاد فشار بر روسیه با ایجاد موانع در پیوندهای اقتصادی خارجی و امتناع از صدور ویزای امریکایی از سال 2011 به 80 نفر رسیده است".

در عین حال، این وزارت تأکید کرد که در پشت تحریم های امریکا تمایل به ایجاد مزیت برای شرکت های امریکایی وجود دارد.

این وزارت نوشت:- "غالباً در پشت استفاده مشابه از منابع اداری خودی از سوی مقامات امریكایی، علاوه بر«اهداف ژئوپلیتیك خیالی» آنها، میل برای ایجاد مزیت برای شركتهای امریكایی وجود دارد كه از توانایی رقابت عادلانه با تولیدكنندگان روسی در بازارهای جهانی را ندارند و این را تحمل نمی توانند".

یادآوری می کنیم، که وزارت خزانه‌داری امریکا شرکت «روس‌نفت تریدینگ اس اِی» و «دیدیر کاسیمیرو» معاون شرکت روس‌نفت را تحریم کرده است. 

بر اساس اعلام خزانه‌داری امریکا، از این پس هر فرد یا شرکتی که با این شرکت مراوده مالی داشته باشد، در معرض تحریم قرار می‌گیرد. 

دولت امریکا مدعی شده است، که شرکت روس‌نفت از عاملان اصلی دور زدن فشارهای واشنگتن بر دولت ونزوئلا بوده است.

یک مقام امریکایی در توجیه تحریم این شرکت روسی گفت:- "این واکنشی به نقش محوری فزاینده شرکت روس‌نفت در رابطه با ونزوئلا بود".

این مقام امریکایی همچنین مدعی شد، که این شرکت روسی بیش از نیم میلیون نفت از ونزوئلا وارد می‌کرده و به شکلی فعال تحریم‌های امریکا را دور می‌زده است. مقامات کاخ سفید اوائل ماه روان میلادی اعلام کرده بودند، که  تحریم این شرکت نفتی دولتی روسی را مد نظر دارند.

یک مقام دیگر امریکایی هم گفته است، که تحریم این شرکت روسی به درخواست شخص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا انجام گرفته است.

دولت امریکا مدت‌هاست که به هدف سرنگون ساختن دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا تحریم‌هایی را وضع کرده و کشورهاییی همچون کوبا و روسیه را که با ونزوئلا همکاری تجاری دارند، تحت فشار قرار می‌دهد.

امریکا که رقیب اصلی روسیه در تأمین انرژی اروپا به شمار می‌آید، پیش از این هم روس‌نفت را به دلیل پرونده اوکراین تحریم کرده و کشورهای اروپایی را برای توقف واردات نفت و گاز از روسیه تحت فشار قرار داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала