ترکیه هدف قرار گرفتن کشتی‌اش در بندر طرابلس را رد کرد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه هدف قرار گرفتن کشتی‌اش در بندر طرابلس را رد کرد
ترکیه هدف قرار گرفتن کشتی‌اش در بندر طرابلس را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی اردوغان حمله به کشتی ترکیه در بندر طرابلس را رد کرد و افزود که هیچ کشتی ترکیه‌ای آسیب ندیده است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وجود هرگونه کشتی ترکیه‌ای در بندر طرابلس، پایتخت لیبی را تکذیب کرد. با این حال تصاویر منتشر شده از این بندر حکایت از آتش گرفتن حداقل یک کشتی دارد.

 Халифы Хафтар - اسپوتنیک افغانستان
ارتش خلیفه حفتر یک کشتی ترکیه را منهدم کردند + ویدیو

نیروهای جنرال خلیفه حفتر، بعد از ظهر امروز مدعی شدند که یک فروند کشتی ترکیه حامل سلاح و مهمات در بندر مذکور هدف قرار گرفته است. مرکز اطلاع‌رسانی «اتاق عملیات "الکرامه"» وابسته به ارتش حفتر گفته است که این کشتی صبح امروز «نابود» شده است.
نیروهای حفتر ابتدا به صراحت از پذیرفتن حمله به این کشتی طفره رفتند. با این حال، «فرماندهی کل ارتش ملی لیبی» (ارتش حفتر) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به نیروهای خود دستور داده بود انبارهای سلاح و مهمات در بندر طرابلس را هدف قراردهند. بر اساس این بیانیه، این حملات، با هدف «تضعیف توانایی نیروهای مزدوری صورت گرفته است که از سوریه به لیبی سرازیر شده است».
ارتش حفتر طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده تا از طریق لشکرکشی طرابلس را تصرف کند، اما تاکنون به دلیل مقابله نیروهای دولت وفاق ملی لیبی موفق نبوده است.
دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی قرار گرفته، تحت ریاست «فائز السراج» عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала