دانشجویان افغانستانی از شهر ووهان چین روز جمعه به کابل منتقل می شوند

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر دانشجویان افغانستانی از شهر ووهان چین روز جمعه به کابل منتقل می شوند
دانشجویان افغانستانی از شهر ووهان چین روز جمعه به کابل منتقل می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هوانوردی ملکی افغانستان از انتقال دانشجویان افغانستانی از شهر ووهان چین به کابل خبر داد.
تاکنون پروسه ای انتقال دانشجویان افغانستان از ووهان آغاز نشده است - اسپوتنیک افغانستان
تاکنون پروسه ای انتقال دانشجویان افغانستان از ووهان آغاز نشده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، محمدقسیم وفایی‌زاده رییس اداره هوانوردی ملکی امروز سه‌شنبه ( ۲۹ دلو) به رسانه‌ها گفت، که یک فروند هواپیمای شرکت آریانا به منظور اجرای این ماموریت آماده‌ شده‌است.

به گفته او، فیصله شده است که هواپیمای شرکت آریانا-افغان به آنجا فرستاده شود و این اداره برای انجام این ماموریت آمادگی دارد.

آقای وفایی‌زاده گفت:- "امروز آریانا درخواستش را به منظور انجام یک پرواز ویژه به سفارت چین فرستاده است. درخواست ما برای روز جمعه است و این پرواز صورت خواهد گرفت".

او افزود که دانشجویان افغانستانی در هوبئی نخست توسط امبولانس‌ها از میدان هوایی بین‌المللی کابل به درمانگاه افغان-جاپان انتقال خواهند شد و پس از ۱۴ روز قرنطین به خانواده‌های شان سپرده می‌شوند.

از طرفی هم وزارت صحت عامه افغانستان گفته‌است، که همه ای آمادگی‌ها برای انتقال ۴۲ دانشجوی افغانستانی مقیم ولایت هوبئی چین روی دست گرفته شده و تیم صحی که به منظور انتقال آنان باید به چین سفر کند، نیز تشکیل شده است.
مقام‌های این وزارت گفته‌اند، که تا کنون هیچ دانشجوی افغانستانی به ویروس کرونا مبتلا نشده است و روند انتقال آنان به گونۀ منظم انجام خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که بر بنیاد آخرین آمار، قربانیان ویروس کرونا در چین امروز به نزدیک به ۱۹۰۰ نفر رسید و شمار مبتلایان این ویروس به بیش از ۷۰ هزار نفر رسیده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала