قریشی: بازگشت مهاجران افغان از پاکستان باید شامل توافق‌نامه صلح شود

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر قریشی: بازگشت مهاجران افغان از پاکستان باید شامل توافق‌نامه صلح شود
قریشی: بازگشت مهاجران افغان از پاکستان باید شامل توافق‌نامه صلح شود   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه‌ی پاکستان از نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان، خواسته است که طرح یک جدول زمانی برای بازگشت داوطالبانه‌ی مهاجران افغانستان از پاکستان را نیز شامل توافقنامه‌ی صلح کند.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه‌ی پاکستان در دیدار با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان، تاکید کرده است که این کشور تمام تلاش‌هایش را برای تسهیل روند گفتگوهای صلح انجام می‌دهد و از صلح در افغانستان پشتیبانی می‌کند.

آقای قریشی بر بازگشت مجدد مهاجران افغانستان از پاکستان براساس یک جدول چند مرحله‌ای تاکید کرده گفت: «طرح بازگشت مهاجران افغانستان براساس تقسیم اوقات مبتنی برامکانات به گونه‌ی با عزت باید بخشی از توافقنامه‌ی آینده افغانستان شود.»

از سوی هم، عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز در دیدار با آقای خلیل‌زاد گفته است که پاکستان بیش از هر کشور دیگری از صلح در افغانستان سود می‌برد و صلح در افغانستان به معنای صلح در پاکستان و منطقه می‌باشد.

این در حالی است که روز گذشته پاکستان یک نشستی را در پیوند به چهل سال میزبانی این کشور از مهاجران افغانستان برگزار کرده بود که شماری از مقام‌های حکومت افغانستان نیز در آن اشتراک کرده بودند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала