صدیقی: تمام بند توافقنامۀ صلح امریکا و طالبان مشروط است

© Photo / وزارت داخلهصدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری امروز سه شنبه (۲۹ دلو) در یک نشست خبری گفت که هر بند توافقنامه میان طالبان و امریکا مشروط است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، صدیق صدیقی، او افزود که مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا و مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور در دیدار با رییس جمهور غنی در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ، گفته است که هر بند این توافقنامه، مشروط آماده شده است.

صدیقی گفت که صلح اولویت حکومت و رییس جمهور است و "صلح ما ملی خواهد بود، نه صلح سمتی."

او تأکید کرد که حکومت افغانستان خواستار آتش بس بود، اما توافق روی کاهش چشم گیر در خشونت، صورت گرفت و می افزاید که "ما آرزو داریم که این فرصت، منجر به صلح در کشور شود."

سخنگوی رییس جمهور دربارۀ کاهش خشونت ها گفت که نیروهای امنیتی هم اکنون در هماهنگی با نیروهای امریکایی دربارۀ کاهش خشونت به گونۀ جدی، کار می‌کنند.

او افزود: «اکنون ما نمی توانیم که در این باره جزئیات دهیم، اما شما با گذشت زمان، متوجه آن خواهید شد».

او تصریح کرد که روز گذشته نیز رییس جمهور در نشست که در ریاست جمهوری برگزار شده بود، دربارۀ کاهش خشونت ها با فرماندهان نظامی، گفتگو کرد.

 واکنش ارگ در رابطه با اظهارات دکترعبدالله مبنی بر شرط و شروط صلح  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارگ در رابطه با اظهارات دکترعبدالله مبنی بر شرط و شروط صلح

آقای صدیقی گفت که حکومت افغانستان به مردم اطمینان می دهند که این کشور به عقب بر نخواهد گشت و "ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا دست آوردهای سال های اخیر را، حفظ کنیم."

او همچنان گفت که هیئت گفتگو کننده در مشاوره با تمامی طرف ها ایجاد خواهد شد و هیئتی خواهد بود که از تمام ملت، نماینده گی کند.

او ضافه کرد که پیشرفت های اخیر صلح یک فرصت به طالبان خواهد بود تا روشن سازند این گروه صلح می خواهند و از خشونت ها، دست بردارند.

روز دوشنبه، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون دفتر طالبان در قطر امروز دوشنبه گفت که قرار است توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان تا پایان ماۀ روان میلادی امضا شود.

مولوی عبدالسلام حنفی تأکید می ‌ورزد که گفتگوها میان طالبان و امریکا به پایان رسیده است و دو طرف در بارۀ روز امضای این توافق‌نامه آماده‌گی می گیرند.

پیش از اعلام رسمی عملی شدن طرح کاهش خشونت‌ها در افغانستان، نماینده‌گان ایالات متحده امریکا و نماینده‌گان طالبان دربارۀ این طرح دیدار و گفتگو خواهند کرد و سپس برای هفت روز طرح کاهش خشونت‌ها به گونۀ رسمی، اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала