علت به تعویق انداختن نشست سازمان ملل در چیست؟

© Sputnik / Dmitry Astakhovعلت به تعویق انداختن نشست سازمان ملل در چیست؟
علت به تعویق انداختن نشست سازمان ملل در چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست سازمان‌‌ملل به خاطر عدم صدور ویزا به نماینده روسیه به مدت 10 روز به تعویق افتاد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل، امروز سه‌شنبه 18 فبروری اعلام کرده است که به دلیل عدم صدور ویزا به کنستانتین ورونونسف، نماینده ویژه روسیه جلسه خود در نیویورک را به مدت 10 روز به تعویق انداخت.
در بیانیه مطبوعاتی سازمان ملل آمده است: "كمسیون خلع سلاح جلسات سازمان را به مدت 10 روز به تعویق انداخت تا كمیته روابط سازمان ملل با كشور میزبان بتواند جلسه‌ای را برای برطرف كردن نگرانی‌های روسیه را در مورد عدم صدور ویزا برگزار کند."
در عین حال ماریا زاخاراوا سخنگوی وزارت خارجه روسیه انکار صدور ویزا به کنستانتین ورونونسوف را نمونه‌ای از رفتارهای نامناسب و غیر مسئولانه از جانب ایالات متحده خواند.
سخنگوی وزارت خارجهٔ روسیه افزود که موضوع ندادن ویزا برای اعضای هیأت‌های کشورهای عضو سازمان ملل از سوی امریکا، هم در میان هیأت کشورها و هم به طور مستقیم با سکرتریت سازمان ملل چند بار مطرح شده است.
به باور زاخاروفا، واشنگتن در این مورد هیچ توجیه قانونی ندارد.
در سالهای اخیر، موارد عدم صدور ویزای امریکا به دیپلمات‌های سایر کشورها بیشتر شده. وزارت امور خارجه روسیه بارها واشنگتن را مورد خطاب قرار داده است، زیرا نمایندگان روسیه چندین بار بدون ویزا مانده اند، در حالیکه ایالات متحده موظف است ویزاهای کلیه دیپلمات های کشورهای عضو سازمان را ارائه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала