نبیل: امیدواریم‌ که در تاریخ غنی یا عبدالله به نام قصاب دموکراسی افغانستان نام نگیرند

© Photo / Facebook/RNنبیل: امیدواریم‌ که در تاریخ غنی یا عبدالله به نام قصاب دموکراسی افغانستان نام نگیرند
نبیل: امیدواریم‌ که در تاریخ غنی یا عبدالله به نام قصاب دموکراسی افغانستان نام نگیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی می‌گوید که قانون اساسی در نظر گرفته نشده است و انتخابات درست برگزار نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل، نامزد ریاست جمهوری و رئیس پیشین امنیت ملی در واکنش به اعلام نتایج انتخابات افغانستان امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "روز گذشته روز مرگ مردم‌سالارى و دموکراسی در افغانستان بود. روز آغاز فصل جديد بحران‌های دشوار براى افغانستان بحران‌زده در عرصه‌هاى، امنيتى، اقتصادی، سياسى و اجتماعى خواهد بود."
آقای نبیل گفته است که نبیل: اگر کسی بربنیاد آرای پاک برندۀ انتخابات می‌شد، ما برایش تبریک می‌گفتیم. اما قانون اساسی در افغانستان تطبیق نشده و افغانستان را در خطر انداختند. وی افزوده است که در تصمیم‌گیری کمیسیون‌های انتخاباتی، قانون و طرزالعمل‌ها در نظر گرفته نشد، بلکه فشارهای سیاسی، قومی و پولی در نظر گرفته شد.

پدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد

رئیس پیشین امنیت ملی، گفت: "امیدواریم‌که در تاریخ غنی یا عبدالله به نام قصاب دموکراسی افغانستان نام نگیرند."
ریس پیشین امنیت ملی نیز اظهار داشت باید همگی قربانی بدهند تا که افغانستان آرام شود و صلح بیاید.
وی خطاب به رهبران حکومت می افزاید که یک حرکت ناسنجیده وطن را به بحران می‌برد و می گوید که مسئول شما خواهید بود و مردم افغانستان در مقابل بی‌تفاوت نخواهند ماند.
وی گفت: ما حکومت برآمده از تقلب را نمی‌خواهیم و حکومت عکسل‌العملی احساساتی درد مردم افغانستان را دوا نخواهد کرد.
وی خاطر نشان ساخت که تیم امنیت و عدالت با در نظرداشت وضعیت کنونی کشور پیشنهاد میکند که داکتر اشرف غنی، عبدالله و طالبان از ادعاهای خود بگذرند و مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند. و طالبان باید ثابت کنند که افغانستان را دوست دارند و باید اعلام آتش بس دائیمی کنند.
گفته‌های او درحالیست که که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع 1823948 رای، اشرف غنی با بدست آوردن 923592 رای که معادل 50.64 درصد می‌شود برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رای معادل 39.52 درصد را بدست آروده و حکمتیار 7241 رای معادل 30.85درصد را بدست آورده اند.
اما ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی از سوی کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی در جمع از هواداران و اعضای ارشد این ستاد انتخاباتی در قصر سپیدار اعلام کرد که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала