هشدار پزشکان از احتمال مرگ آسانژ بر اثر شکنجه روانی در زندان

© AP Photo / Frank Augsteinهشدار پزشکان از مرگ آسانژ بر اثر شکنجه روانی در زندان
هشدار پزشکان از مرگ آسانژ بر اثر شکنجه روانی در زندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از متخصصان و پزشکان از احتمال مرگ جولیان آسانژ در زندان بر اثر رفتاری که شکنجه روانی خوانده شده است، هشدار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، حدود 117 پزشک و روانشناس از 18 کشور جهان؛ خواستار پایان "بی‌توجهی درمانی و شکنجه روحی" جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس شده‌اند.

آنان با انتشار نامه‌ای در نشریه پزشکی The Lancet تصریح کرده‌اند، آسانژ از پیامدهای اقامت (اجباری) در سفارت اکوادور و همچنین حبس در زندان امنیتی بلمارش رنج می‌برد.

در نامه این پزشکان و پژوهشگران همچنین آمده است، "اگر آسانژ در سلول زندان جان بسپرد، باید گفت که او تا به مرگ مورد شکنجه قرار گرفته است".

در این نامه خواسته شده است که "شکنجه آسانژ پایان یابد و او به بهترین شکل ممکن مورد رسیدگی درمانی و پزشکی قرار گیرد، پیش از آنکه برداشتن چنین قدمی دیگر دیر شده باشد".

جولیان آسانژ از ماه اپریل سال 2019 میلادی در زندان امنیتی بلمارش در شرق لندن در حبس به سر می‌برد.

ایالات متحده به طور رسمی درخواست تحویل او از بریتانیا را کرده‌اند. نخستین جلسه شنود به منظور رسیدگی به این درخواست در روز روز 24 فبروری برگزار خواهد شد.

آمریکا آسانژ 48 ساله را متهم کرده که به چلسی منینگ (با نام پیشین بردلی منینگ)، سرباز پیشین ارتش آمریکا در انتشار اطلاعات محرمانه در باره عملیات نظامی ایالات متحده در عراق و افغانستان کمک کرده است. با انتشار این اطلاعات از طریق سایت ویکی لیکس بود که جنایات جنگی سربازان آمریکایی نیز برملا شد.

اتهام‌نامه آمریکا علیه آسانژ 18 مورد اتهام را دربرمی‌گیرد و او اگر به خاطر تمامی این اتهامات مقصر شناخته شود، ممکن است که  به تا 175 سال حبس محکوم شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала