امرالله صالح از پیروزی اشرف غنی در انتخابات استقبال کرد

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده و گفته که اعلان نتایج انتخابات ناکامی دسایس حلقات راه گم داخلی بر ضد مردم افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ستاد انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمداشرف غنی امروز چهارشنبه (30 دلو) در صفحه فسیبوکش نوشته:" پیروزی جمهوریت، قانون اساسی و حق شهروندی را که انتخابات آنرا تمثیل می‌کند برای تمام مردم افغانستان مبارک باد می‌گویم".

وی نوشته:" اعلان نتایج انتخابات ناکامی دسایس و توطیه های سازمان یافته ای خارجی و حلقات راه گم داخلی بر ضد مردم افغانستان است. جمهوریت از آن مردم افغانستان است و امروز مردم حکومت خود را دارند. ما در خدمت مردم خود بودیم، هستیم و خواهیم بود. مبارک تان باشد".

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که کمیسیون انتخابات شام روز گذشته (سه‌شنبه 29 دلو) نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

 یادآوری می کنیم، که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع 1823948 رای، اشرف غنی با بدست آوردن 923592 رای که معادل 50.64 درصد می‌شود برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رای معادل 39.52 درصد را بدست آروده و حکمتیار 7241 رای معادل 30.85درصد را بدست آورده اند.

اما ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی از سوی کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی در جمع از هواداران و اعضای ارشد این ستاد انتخاباتی در قصر سپیدار اعلام کرد که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

داکتر عبدالله گفت که بر اساس آرای شفاف و بایومتریک شده، او برنده انتخابات است و تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی حکومت همه شمول را اعلام خواهد کرد.

پیش از این نیز شماری از اعضای ارشد تیم ثبات و همگرایی گفته بودند در صورتی که نتیجه انتخابات با تقلب اعلام شود، آنان حکومت موازی اعلام خواهند کرد.

کمیسیون انتخابات افغانستان پس از شش ماه توانست نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала