تشخیص نخستین مورد کرونا ویروس "مرس" در قطر

© Photo / Pixabay تشخیص نخستین مورد کرونا ویروس "مرس" در قطر
 تشخیص نخستین مورد کرونا ویروس مرس در قطر   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس نوع "مرس" در امارات متحده عرب تشخیص شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که اولین مورد کرونا ویروس از نوع MERS «سندروم تنفسی خاور میانه» امسال در قطر تشخیص شده است. این وزارت اعلام کرده است که این دومین مورد ابتلا به این ویروس در دو سال گذشته است.

وزارت بهداشت قطر در بیانیه ای گفت: "فرد مبتلا به کرونا ویروس مرد 65 ساله قطری است که برای دریافت کمک های پزشکی و درمان لازم؛ در بیمارستان بستری شده است".

در همین حال وزارت بهداشت قطرتصریح كرد: "مرس یک بیماری تنفسی حاد است كه یكی از انواع کرونا ویروس ها باعث ایجاد آن می شود و این ویروس از كروناویروس جدید (  COVID-2019) که باعث اپیدمی فعلی ذات الریه در چین و فراتر از آن شده است؛ نظر به مبدأ عفونت، نحوه سرایت و شدت آن متفاوت است.

راهکار عجیب مقامات سنگاپور برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
راهکار عجیب مقامات سنگاپور برای مقابله با کرونا ویروس

وزارت بهداشت قطر به شهروندان توصیه كرد كه از تماس با شترها كه منبع ویروس MERS هستند، خودداری شود.

مقامات بهداشت قطر تأکید کردند که "هیچ موردی از نوع جدید کرونا که از ماه دسامبر در چین شناسایی شد، در قطر تشخیص نشده است.

کرونا ویروس «مرس» گونه ای جدیدتر از این ویروس است که در سپتامبر سال 2012 در مردی 60 ساله در عربستان سعودی کشف شد که به مرگ بیمار انجامید.. شیوع این کروناویروس به نام سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه شناخته شده‌است که به اختصار MERS-CoV خوانده می‌شود.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC ) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала