لاوروف: روسیه از اقدامات ارتش سوریه حمایت می کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاروف: روسیه از اقدامات ارتش سوریه در ادلب حمایت می کند
 لاروف: روسیه از اقدامات ارتش سوریه در ادلب حمایت می کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، کشورش از اقدامات ارتش سوریه در ادلب که در پاسخ به تحریکات مخالفان صورت گرفته باشد؛ پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج مذاکرات با همتای اردنی خود ایمن صفدی گفت: هنوز تنش ها در ادلب با تمام قوت پابرجاست و منطقه غیر نظامی تا کنون ایجاد نشده؛ درگیری ها با مخالفان و تلاش ها برای حمله به پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم و شلیک به غیر نظامیان در سوریه  ادامه دارد.

 وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح سوریه با تأکید مجدد بر تعهد خود در مورد اقدامات اولیه در ادلب، از جمله توافق آتش بس "به تحریکات غیر قابل قبول" وادار به پاسخ گویی می‌باشند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: "ما از آنها در این امر حمایت می کنیم."

از سوی دیگر، روسیه اعلام نمود که مسکو درصدد است با ادامه تماس های کاری خود با ترکیه مانع از وخیم تر شدن اوضاع در ادلب شود. 

گفتنیست که در سپتامبر سال 2018 ، مسکو و انقره در سوچی توافق نامه ای برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب را امضا کردند. 

ارتش سوریه در تاریخ 26 جنوری امسال در ارتباط با گلوله باران دائمی مناطق مسکونی حلب از سوی تروریست که منجر به کشته شدن ده ها غیرنظامی شده ، پیشروی در غرب این شهر  را آغاز کرد.

انقره  و برخی از شرکای آن در شرایط متشنج شدن اوضاع در ادلب ، دمشق و مسکو را به حمله به اهداف غیر نظامی  و ارتش ترکیه متهم می کنند. روسیه و سوریه بارها اظهار داشته اند که علت بی ثباتی در منطقه اقدامات تروریست ها است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала