چین: ابتلا به ویروس کشنده کرونا کاهش یافته است

© REUTERS / Yonhap چین: ابتلا به ویروس کشنده کرونا کاهش یافته است
چین: ابتلا به  ویروس کشنده کرونا کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بهداشت چین اعلام کرد که در یک شبانه روز گذشته؛ هم شمار مبتلایان و هم شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا کمی کاهش پیدا نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات چینی اعلام کردند آمار تلفات ویروس کشنده کرونا در چین در پایان روز سه شنبه 18 فبروری به 2004 نفر رسید.

براساس آخرین آمار های منتشره از سوی مقامات بهداشت چین، هم شمار مبتلایان و هم شمار تلفات کمی کاهش پیدا کرده‌است و به‌نظر می‌رسد فعلا  این ویروس در راستای روند اندکی نزولی قرار گرفته است .

مقامات بهداشت چین اعلام کرده اند که در کل  در یک شبانه روز گذشته در سطح کشور، 1749 مورد جدید ابتلا به این ویروس را تأیید نموده اند در حالی که 1824 بیمار بهبود یافته از بیمارستان ها مرخص شدند.

سرقت 600 رول کاغذ تشناب در هنگ کنگ  - اسپوتنیک افغانستان
سرقت 600 رول "کاغذ تشناب" در هنگ کنگ

مقام‌های چینایی می‌گویند، وقایع تازۀ ویروس کرونا، کاهش را نشان می‌دهد زیرا سه روز پیش، حد اوسط مبتلا شدن روزانۀ مردم به حدود پانزده هزار تن می‌رسید.

مقامات این کشور همچنین اعلام کردند تعداد کل موارد ابتلا به این بیماری در چین به بیش از 74 هزار مورد رسیده است.

این در حالی است که مقامات روسی مسئول پیشگیری از اشاعه بیماری ویروسی کرونا، اعلام کردند که از تاریخ 20 فبروری از ورود شهروندان چینی به خاک کشور خود تا اطلاع ثانوی ممانعت بعمل می‌آورند.

 در تمامی جهان، 74 هزار و 153 تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در بیرون از چین، مرگ چهار تن تا حالا تأیید شده است.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC ) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده اند.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند.  

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала